سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نسل آینده بزرگ‌ترین موشک‌های ترابری جهان + تصاویر

یکی از شرکت‌های هوایی در حال ساخت موشک‌هایی است که امکان ارسال بار‌های سنگین به فضا را دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شرکت (Stratolaunch) اعلام کرده است نسل جدیدی از ناوگان موشکی در جهان را به زودی راه اندازی می‌کند.

این نسل جدید بوستر‌ها (Boosters) درسال ۲۰۲۰ روی هواپیما‌های ترابری نصب می شود و بر این اساس  چهار راکت از سایز‌های مختلف به وسیله بزرگ‌ترین هواپیما‌ها حمل خواهند شد.

هواپیما‌های ترابری نسل آینده در دنیا دارای بال‌هایی با پهنای طولی ۱۱۷ متر خواهند بود و می‌توانند محموله‌های ترابری را به لایه‌های مختلف مداری در کره زمین منتقل کنند و برای ماموریت‌های فضایی  هم مورد استفاده قرارگیرند.


یکی از شرکت های هوایی از سال ۲۰۱۱  برای ساخت وسایل حمل و نقل هوایی با کارکرد تجاری ترابری شروع به کار کرده و تاکنون بار‌های کوچکی را به مدار‌های مختلف کره زمین فرستاده است.

برای ارسال موشک به فضا این شرکت موشک‌های خود را روی راکت پگاسوس نصب کرده است همچنین درحال طراحی نوعی هماهنگ کننده برای پرتاب موشک‌های فضایی است که بتواند فضانوردان و بار‌های ترابری را به فضا ارسال کند.

راکت‌های جدیدی که به موشک پگاسوس متصل می‌شوند، MLV، (Medium Launch Vehicle) هستند که قابلیت حمل ۳۴۰۰ کیلوگرم بار را دارند و موشک درسال ۲۰۲۲ به فضا پرتاب خواهد شد.

این شرکت همچنین درحال توسعه و راه اندازی موشک‌های نسل آینده است که بتوانند محموله‌هایی افزون بر ۶ هزار کیلوگرم را با استفاده از دوتقویت کننده جانبی به مدار زمین ارسال کنند.

منبع:Newatlas
انتهای پیام/

هواپیما‌های ترابری با قابلیت حمل کالا‌هایی فوق سنگین به مدار زمین + تصاویر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.