سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روسیه: هند شریک راهبردی ماست

یک مقام ارشد نظامی روسیه گفت مسکو به درخواست هند برای ارائه تخفیف در قیمت سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ متعهد بوده و ابراز امیدواری کرد تحویل آن تا پایان امسال نهایی شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی راشا تودی، ­یک مقام دفاعی روسیه اعلام کرد این کشور امیدوار است توافق بزرگ با هند برای تحویل سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ را که احتمالا سال ۲۰۲۰ انجام خواهد شد، تا پایان امسال نهایی کند.

هند با درخواست آمریکا برای صرف نظر کردن از خرید سامانه اس - ۴۰۰ و خرید تسلیحات آمریکایی به جای آن مخالفت کرد و با توافقی که پیشتر امسال در عرصه‌های فنی و اقتصادی صورت گرفت در ماه ژوئن تصمیم گرفت که آسمان خود را با این سامانه‌های دفاع هوایی روسی محافظت کند.

در توافقی جداگانه نیروی دریایی هند به سه فروند کشتی Talwar-class/Project ۱۱۳۵۶ مجهز خواهد شد.

دمیتری شوگائف مدیر سازمان فدرال همکاری‌های نظامی - فنی روسیه در این باره اعلام کرد: «برای سامانه اس - ۴۰۰ ما همه چیز را برای امضای این قرارداد آماده کرده‌ایم. درباره همه جنبه‌های اصلی فنی و اقتصادی آن تفاهم شده است و فکر می‌کنم ما در آستانه به توافق رسیدن هستیم. ما امیدواریم که تا پایان امسال هر دو قرارداد را با شرکای هندی خود امضاء کنیم.»

وی با اشاره به اینکه هند یک "شریک راهبردی" است، تصریح کرد مسکو به درخواست دهلی نو برای ارائه تخفیف در قیمت سامانه‌های اس - ۴۰۰ تریومف متعهد است.

شوگائف افزود: «هند شریک راهبردی ماست و بنابراین ما خواسته شرکای خود را مد نظر قرار می‌دهیم و امتیازات ویژه‌ای در نظر خواهیم گرفت.»

این مقام روس در پایان گفت در صورتیکه قرارداد تا پایان امسال منعقد شود، روسیه اولین سری از سامانه‌ها را در سال ۲۰۲۰ به هند تحویل خواهد داد.

انتهای پیام/

اظهارات مقام ارشد نظامی روس درباره تحویل سامانه اس-۴۰۰ به هند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.