سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

استریل ملزومات مصرفی بیمارستان‌ها عامل افزایش هزینه‌های حوزه سلامت

رئیس کارگروه ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی از پیامدهای منفی استریل ملزومات مصرفی یکبار مصرف بیمارستان‌ها خبر داد.

جواد نوایی رئیس کارگروه ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی انجمن تجهیزات پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: شاید از نظر اقتصادی استریل ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی باعث کاهش هزینه‌های حوزه سلامت شود ولی در اصل، انجام نادرست این کار سبب بروز بیماری‌های مختلف عفونی می‌شود.

وی ادامه داد: استفاده چندباره از ملزومات مصرفی تجهیزات پزشکی و یا به عبارتی استریل کردن این وسایل باعث تغییر ماهیت مواد اولیه تشکیل دهنده  آنها می‌شود و این مسئله ممکن است سلامتی افراد را تهدید کند.

نوایی اظهار کرد: استریل  ملزومات مصرفی حاوی PVC با گاما برای به کارگیری دوباره آنها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باعث تغییر کلی ماهیت آنها می‌شود و این کار تنها باعث تحمیل هزینه‌های اضافی به حوزه سلامت می‌شود.

استفاده مجدد از تجهیزات پزشکی عامل بیکاری کارگران شرکت های تولیدی 

رئیس کارگروه ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی انجمن تجهیزات پزشکی تأکید کرد: استریل ملزومات مصرفی و تجهیزات یکبار مصرف باعث نابودی چرخه تولید داخلی و بیکاری هزاران نفر از کارگران شرکت‌های تولیدکننده کشورمان می‌شود.

وی گفت: برخی از تجهیزات پزشکی جراحی با روش استریل کردن قابلیت استفاده مجدد حتی بیش از 30 سال دارند ولی مصرف دوباره برخی از ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی مانند سوند باعث بروز عفونت در افراد می‌شود.

نوایی یاد اوری کرد: کشورمان از نظر تولید ملزومات مصرفی و تجهیزات پزشکی هیچ مشکلی ندارد و شرکت‌های داخلی این قابلیت را دارد تا نیاز بیمارستان‌ها و مراکز داخلی را در زمینه تجهیزات پزشکی و ملزومات مصرفی برطرف کند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.