سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشارکت ۱۲۴۰ آموزش دهنده نهضت سوادآموزی آذربایجان غربی در طرح آموزش عملی نماز

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: یک هزار و ۲۴۰ آموزش دهنده نهضت سوادآموزی استان در طرح آموزش عملی نماز مشارکت دارند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛آیین افتتاحیه طرح آموزش عملی نماز با عنوان «نماز؛ کلید بهشت» با حضور نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان غربی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و باشرکت آموزش دهندگان  نهضت سوادآموزی آذربایجان غربی صبح امروز در محل سالن امام علی (ع) ارومیه برگزار شد.
«ابراهیم محمدی» مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: یکی از برنامه‌های راهبردی آموزش و پرورش گسترش فرهنگ اقامه نماز در بین دانش آموزان و معلمان است.
وی با بیان اینکه سال تحصیلی گذشته ۱۸۴هزار دانش آموز در مسابقات قرآن، هنر و نماز شرکت کرده بودند؛ افزود: کسب چهار رتبه کشور در بین همکاران و چهار رتبه کشوری در بین دانش آموزان از موفقیت‌های آموزش و پرورش در مرحله کشوری این مسابقات بود.
محمدی یادآور شد: سالتحصیلی گذشته، طرح پیوند مسجد و مدرسه با مشارکت ۱۸۹هزار دانش آموز استان برگزار شد.
این مقام مسئول گفت: آموزش و پرورش جزو سه دستگاه برتر استان در امر اقامه نماز از سوی ستاد اقامه نماز استان معرفی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان از برگزاری جشن تکلیف با حضور ۳۷هزار دانش آموز در سال تحصیلی گذشته خبر داد و افزود: نشست‌های دینی نیز با حضور ۱۳۰ هزار دانش آموز استان برپا شد.
وی با اشاره به اینکه در بیش از ۲ هزار مدرسه استان نماز جماعت اقامه می‌شود؛ اضافه کرد: با همکاری مدیریت حوزه‌های علمیه استان تعداد مدارس امین از ۵۳ به ۳۰۰ مدرسه افزایش یافته است.
محمدی در خصوص طرح «نماز کلید بهشت» گفت: این طرح با هدف آشنایی سوادآموزان با ضرورت و چرائی اقامه نماز، تقویت نحوه‌ی تلفظ صحیح اذکار نماز و آشنایی با احکام نماز در بین سوادآموزان اجرا می‌شود.
وی افزود: دوره‌های آموزشی آموزش دهندگان سوادآموزی در خصوص این طرح با حضور یک هزار و ۲۴۰ آموزش دهنده به مدت دو روز در شهرستان‌های خوی، ماکو، نقده، میاندوآب و ارومیه برگزار می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین «سیدمهدی قریشی» نماینده، ولی فقیه در استان نیز در این مراسم اظهار کرد: معلمی که برای دانش آموزان علم و ادب یاد می‌دهد از اعمال آن‌ها نیز ماجور است.
وی با بیان اینکه علاقه‌مند کردن به نماز ثواب بی حد و حصری دارد؛ ادامه داد: اهمیت دادن به اقامه صحیح نماز را اول باید از خودمان شروع کنیم.
وی را نماز محور و شرط قبولی سایر اعمال عنوان کرد و افزود: اگر لذت نماز خواندن را بدانیم از نماز خواندن سیر نخواهیم شد.
وی گفت: نماز هدیه گرانبهایی از سوی خداست و نسخه خداوند برای اصلاح جامعه نماز است.
انتهای پیام/ح


آغاز طرح آموزش عملی نماز در بین آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی آذربایجان غربی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.