سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت خرما در شهرستان دشتی آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: برداشت خرما از ۲ هزار و ۵۰ هکتار شهرستان دشتی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شیرعلی بهادری در شهرستان دشتی از برداشت خرما در ۲ هزار و ۵۰ هکتار از ارضی شهرستان دشتی خبر داد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۱ هزار و ۵۰ تن خرما از نخیلات شهرستان دشتی برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی گفت: برداشت خرمای آبی در ۹۵۰ هکتار از شهرستان دشتی آغاز و پیش‌بینی می‌شود به‌طور میانگین در هر هکتار ۷ تن و درمجموع ۶ هزار ۶۵۷ تن خرما از نخیلات این شهرستان برداشت شود.

وی با بیان اینکه برداشت خرمای دیم نیز در یک‌هزار و ۱۰۰ هکتار از اراضی آغازشده خاطر نشان کرد: پیش‌بینی می‌شود به‌طور میانگین در هر هکتار ۴ تن خرما و درمجموع ۴ هزار و ۴۰۰ تن خرما از نخیلات دشتی برداشت شود.

بهادری با بیان اینکه ارقام رایج و مرغوب در این شهرستان خرمای زاهدی، خنیزی، گنتار، شکر و برهی است که ۶ هزار تومان در هر کیلو خریدوفروش می‌شود، افزود: از ۱۱ هزار و ۵۰ تن خرما پیش‌بینی‌شده از نخیلات شهرستان دشتی یک‌هزار و ۶۵۷ تن آن به‌صورت رطب و خارک عرضه می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دشتی از نخل‌داران به‌عنوان یک قشر پرتلاش و کم‌درآمد یادکرد و گفت: عمده مشکل نخل‌داران دیم عدم بیمه محصولات آن‌هاست.

وی افزود: براثر نامساعد بودن هوا، گردوخاک، کم‌آبی و خشکسالی‌های چند سال اخیر مشکلاتی برای نخل داران منطقه به وجود آمده که نیاز است در این زمینه مساعدت شود.

انتهای پیام/م

برای نخستین بار برداشت خرما در شهرستان دشتی آغاز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.