سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احتمالا ترامپ و اردوغان در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل دیدار می‌کنند

روزنامه «خبرترک» از احتمال دیدار رؤسای‌جمهور آمریکا و ترکیه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل علی‌رغم اختلافات موجود خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه «خبرترک» چاپ ترکیه از احتمال دیدار دونالد ترامپ و رجب طیب اردوغان، رؤسای جمهور آمریکا و ترکیه، در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک خبر داد.

این روزنامه نوشت: سه ماه آینده برای روابط ترکیه و آمریکا دارای اهمیت بسیار زیادی است. منابع آمریکایی با تاکید بر احتمال دیدار اردوغان و ترامپ در ماه سپتامبر تاکید می‌کنند، باید تلاش‌های ویژه برای تحقق این دیدار صورت گیرد.

این منابع تاکید می‌کنند، مسائل بسیار مهمی میان آمریکا و ترکیه وجود دارد و تنها سران دو کشور می‌توانند این مسائل را حل کنند.

وزارت دفاع آمریکا باید در مدت سه ماه گزارشی را درباره ترکیه به کنگره آمریکا ارسال کند. تصمیم نهایی درباره موضوع تحویل هواپیما‌های اف ۳۵ به ترکیه با توجه به این گزارش اتخاذ خواهد شد. سه ماه آینده برای روابط دو کشور بسیار حائز اهمیت است.

کنگره آمریکا اواخر ماه سپتامبر طرحی را برای منع اعطای وام به ترکیه از سوی موسسات مالی بین‌المللی بررسی خواهد کرد. ترامپ مایل است مسئله ادامه بازداشت کشیش برانسون در ترکیه پیش از ماه نوامبر و برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره حل شود.

به گفته منابع آمریکایی، این مسائل اهمیت سه ماه آینده را برای روابط دو کشور بیش از پیش افزایش داده است.

یک منبع آمریکایی با تاکید بر اینکه پس از اظهارات ترامپ و معاونش مایک پنس، کاخ سفید مدیریت بحران در روابط با ترکیه را کاملا به دست گرفته است، می‌گوید: با توجه به این موضوع احتمال نمی‌رود بدون دیدار اردوغان و ترامپ یافتن راه حلی برای مشکلات موجود میان آمریکا و ترکیه امکان پذیر باشد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.