سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس‌جمهور فیلیپین خطاب به مقامات آمریکایی: شما کی هستید که به ما هشدار می‌دهید؟

پس از آنکه مقامات آمریکایی چند بار به فیلیپین در خصوص خرید تجهیزات نظامی از روسیه هشدار دادند، رودریگو دوترته پاسخ آنان را داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آلن پیتر کایتانو» وزیر امور خارجه فیلیپین در دیدار با سرگئی لاوروف همتای روس خود در اوایل ماه اوت گفت مانیل از امکان خرید تجهیزات نظامی روسیه حتی در صورت مواجه با تحریم‌های احتمالی آمریکا صرف نظر نخواهد کرد.

رسانه‌های فیلیپین گزارش دادند رودریگو دوترته، رئیس‌جمهور فیلیپین در اظهاراتی آمریکا را به تلاش برای مانع شدن از نوین سازی ارتش فیلیپین و عرضه تجهیزات نظامی به مانیل متهم کرد.

رئیس جمهور فیلیپین در ادامه خطاب به مقامات آمریکایی گفت: «شما می خواهید ما همیشه با شما بمانیم. شما کی هستید که به ما هشدار می دهید؟»

دوترته افزود اگر فیلیپین از آمریکا زیردریایی خریداری کند، این زیردریایی همانند بالگردهایی که قبلا خریداری شدند، از درون منفجر خواهد شد.

رئیس جمهور فیلیپین این مطالب را پس از آن عنوان کرد که راندال شریور، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت آسیا و اقیانوس آرام به مانیل در خصوص خرید تجهیزات نظامی از روسیه هشدار داد.

شریور گفت: «چنانچه فیلیپین خواستار خرید تجهیزات از روسیه باشد، فکر نمی کنم برای ائتلاف ما مفید باشد. ما می توانیم شرکای بهتری از روس ها باشیم.»

وی این مطلب را در پی آن مطرح کرد که رسانه ها گزارش دادند مسکو به دولت مانیل پیشنهاد فروش زیردریایی های روسیه را ارائه کرده است و مانیل در حال بررسی این پیشنهاد است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.