سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سطح کیفی تغذیه دانشجویی ارتقا می‌یابد

رئیس اداره تغذیه و یارانه‌های صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری گفت: سطح کیفی تغذیه در دانشگاه‌های کشور ارتقا می‌یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حسن جعفری در سی و چهارمین نشست کارگروه کنترل و نظارت تغذیه دانشجویی دانشگاه‌های کشور در شهرکرد، از پیگیری برای ارتقای سطح کیفی و تجهیز آشپرخانه‌های دانشگاه‌ها با تشکیل این کارگروه خبر داد.

وی گفت: تدوین و ابلاغ ۵ آیین‌نامه تخصصی در حوزه بهداشت، آنالیز غذا، پخت و آموزش نیروی انسانی به کلیه دانشگاه‌ها، قرارداد خرید، طبخ و توزیع غذا و تألیف سه عنوان کتاب تخصصی در حوزه تغذیه دانشجویی از اقدامات کارگروه کنترل و نظارت تغذیه در راستای ارتقا و بهبود کیفیت غذای دانشجویی است که کتاب‌های ذکر شده هم پس از چاپ به دانشگاه‌ها ارسال خواهد شد.

 رئیس اداره تغذیه و یارانه‌های صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فنآوری افزود: رتبه‌بندی آشپزخانه دانشگاه‌ها بر اساس خدمات تغذیه و بر پایه سه معیار تجهیزات، فضا، بهداشت از دیگر کار‌های انجام شده در این کارگروه است که آشپزخانه‌های دارای مشکل تجهیزات و فضا، در سطح ۳ قرار گرفتند.

جعفری ادامه داد: آشپزخانه‌های سطح سع طی تابستان امسال صنعتی می‌شود که ۵۰ درصد بودجه آن با کمک صندوق رفاه دانشجویان و ۵۰ درصد دیگر از اعتبار خود دانشگاه‌ها تأمین خواهد شد.

وی اضافه کرد: رتبه‌بندی و نظارت بر قرارداد‌های دانشگاه‌ها در زمینه تغذیه و بررسی و بهبود سیستم‌های کنترل تغذیه دانشجویان با تدوین بسته‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های این کارگروه است.

گفتنی است: سی و چهارمین نشست کارگروه کنترل و نظارت تغذیه دانشجویی دانشگاه‌های کشور در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه ۲۳ و ۲۴ مرداد ۹۷ به میزبانی دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

دانشگاه شهرکرد در غرب مرکز استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) و کیلومتر ۲ جاده سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.

انتهای پیام/ف

کارگروه کنترل و نظارت تغذیه دانشجویی دانشگاه‌های کشور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.