وی اضافه کرد: این جاده دارای پیچهای خطرناک و غیر استاندارد، اختلاف سطح با شانه راه و شیب شیروانی بالا است که این عوامل موجب افزایش سوانح واژگونی در این مسیر روستایی شده است.
رئیس پلیس راه استان همدان توضیح داد: شیب شیروانی حاشیه راه حداکثر باید ۸۰ سانتیمتر و به صورت ملایم باشد تا در صورت خروج خودرو از مسیر اصلی، وسیله نقلیه واژگون نشود.
سرهنگ عزیزی افزود: اگر بین مسیر آسفالت و شانه خاکی جاده اختلاف سطح بالایی وجود داشت باید با استفاده از نیوجرسی مسیر را ایمن کرد.
وی با بیان اینکه امسال همه تصادفها در جاده مرویل واژگونی بودند یادآوری کرد: یک دستگاه سوار پژو پارس روز گذشته در مسیر فرعی مرویل ملایر واژگون شد که در این سانحه سرنشین جلو فوت و راننده مجروح شد.
سرهنگ عزیزی ادامه داد: علت بروز این سانحه فوتی علاوه بر نقص فنی جاده، تخطی از سرعت مطمئنه گزارش شده است.
گفتنی است؛ ۱۱۴ تن در سوانح رانندگی همدان در سه ماهه نخست سال ۹۶ جان باختند که این آمار در فصل بهار امسال به ۹۳ تن کاهش یافت.
همچنین یک هزار و ۸۸۴ تن از ابتدای سال جاری تا پایان خردادماه در سوانح رانندگی این استان مجروح شدند که یک هزار و ۲۹۰ تن از آنها مرد و مابقی زن بودند.
در مجموع در سال ۹۶، حدود ۵۰۵ تن در سوانح رانندگی درون و برون شهری این استان جان خود را از دست دادند که نسبت به سال ۹۵ با جان باختن ۵۰۹ تن، کاهش یک درصدی را نشان میدهد.
انتهای پیام/ز
منبع: ایرنا