سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی:

ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق ۱۳ درصد افزایش یافت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: ارزش ریالی کشفیات کالا‌های مظنون به قاچاق در ۴ ماهه اول سال جاری نشان از افزایش ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ محمد رحیم نوروزیان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در جلسه کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، گفت: در ۴ ماهه نخست سال جاری، تعداد پرونده‌های قاچاق کالا در تعزیرات استان، ۳۵ درصد و ارزش ریالی پرونده‌ها نیز 11/5درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است .

وی افزود: استان خراسان رضوی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز همواره از استان‌های پیشتاز بوده و بسیاری از فعالیت‌های کشوری صورت گرفته شده در این حوزه از استان خراسان رضوی شروع شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با اشاره اینکه گردش مالی قاچاق کالا و ارز کشور در سال ۹۲ حدود ۲۵ میلیارد دلار بود، ادامه داد: این میزان در سال ۹۶ به کمتر از ۱۲ میلیارد دلار رسیده است که نشان از فعالیت‌های خوب پیشگیرانه در این حوزه دارد .

نوروزیان با بیان اینکه شرایط کنونی کشور بسیار حساس است، گفت: در این شرایط حساس اقتصادی، کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز می‌تواند بسیار نقش آفرین باشد.

وی افزود: موضوع قاچاق کالا و ارز با بحث احتکار در هم تنیده است که این دو موضوع باید در این شرایط با جدیت پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از راه‌های شفافیت اقتصادی و جلوگیری از قاچاق و احتکار، ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبار‌ها می‌باشد، ادامه داد: تاکنون در استان اطلاعات بیش از ۲۹ هزار انبار در سامانه جامع انبار‌ها ثبت شده است و کلیه دستگاه‌های اجرایی نیزبه مدت ۱۵ روز موظف به ثبت اطلاعات انبار‌های خود در این سامانه هستند.

نوروزیان گفت: به منظور هماهنگی بیشتر در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز گزارش‌های ارائه شده توسط کمیته‌های ذیل کمیسیون، باید بر اساس شرح وظایف کمیته‌ها باشد و از ارائه مطالب کلی در این جلسات خودداری شود.

انتهای پیام // ف. ش
 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی:

دستگاه‌های اجرایی موظف به ثبت اطلاعات انبار‌های خود هستند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.