سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جلسه كميسيون ایمنی حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه

جلسه كميسيون ایمني حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه برگزار شد .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه بازوند استاندار كرمانشاه گفت: تلفات جاده ای استان امسال باید 10 درصد کاهش یابد و از همه دستگاه های ذيربط می خواهم با جديت پيگير اين موضوع باشند.

وی گفت : سال گذشته 569 نفر یعنی بطور ميانگين روزانه 1.6 نفر در جاده هاي استان جان خود را از دست دادند كه تعداد بالايي است و به هيچ عنوان پذيرفتني نيست كه براي سال جاري هم تكرار شود.

بازوند بر تهيه و اجرايي کردن برنامه هاي علمي و راهبردي به منظور كاهش تلفات جاده اي استان تاكيد كرد و گفت: در اين برنامه ها بايد به صورت دقيق وظايف هر كدام از دستگاه ها مشخص باشد.

وي تصريح كرد: در این برنامه مدون بايد مشخص شود در سال 1397 تلفات جاده اي استان با چه برنامه هايي كاهش پيدا مي كند و براي نيل به اين هدف به چه ابزارها و امكاناتي نياز داريم. در این راستا مواردي همچون حذف نقاط پرحادثه، انتقال سريع مجرومين و مصدومين، حضور بيشتر پليس راه در جاده ها و سريعتر رسيدن فوريت هاي پزشكي به محل حادثه باید مورد توجه قرار گيرد.

استاندار کرمانشاه گفت: مردم از ما مسئولين انتظار دارند كه در جهت كاهش تلفات جاده اي گام هاي موثري برداريم، لذا تعلل و كوتاهي در اين زمينه از هيچ دستگاهي پذيرفتني نيست.

وي اظهار داشت: ضروري است صداوسيما در برنامه هاي خود به فرهنگ سازي به منظور كاهش خطاي انساني در مسير جاده ها و اينكه چه عواملي مي تواند تلفات جاده اي را رقم بزند، توجه ويژه داشته باشد.

وي از پليس راهنمايي و رانندگي هم خواست اعمال قانون را براي افرادي كه به عوامل جاده اي بي تفاوت هستند، بيشتر كند.

مهرداد سالاری معاون هماهنگي امور عمراني استانداري نیز در این نشست گفت: با جديت به دنبال كاهش تلفات جاده اي در استان هستيم و به همين منظور از دستگاه ها خواسته ايم كه برنامه هاي خود را براي اين موضوع بكار گيرند.

وي اظهار داشت: اجراي برنامه هاي كوتاه مدت مانند تسريع در انتقال مجروحين تصادفات جاده اي در دست اجرا است و در اين راستا اخيراً بيمارستان سينا كرمانشاه هم براي اعزام آمبولانس جهت تسريع در انتقال آسيب ديدگان سوانح جاده اي اضافه شده است.

وي گفت: همچنين از دستگاه هاي ذيربط خواسته ايم برنامه هاي بلندمت خود را نيز تهيه كنند كه بزودي اجرايي خواهند شد و اميدواريم همه اين برنامه ها كاهش تلفات جاده اي را به دنبال داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

تلفات جاده ای استان امسال باید 10 درصد کاهش یابد

 

 

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، جاده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.