سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آشپزخانه سلامت؛

بدون دارو‌های شیمیایی دل درد خود را در خانه درمان کنید

پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در رفع دل درد و تقویت سیستم ایمنی بدن، دستگاه تنفسی، گوارشی و عصبی موثر دانست.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ شربت ۶ عرق (عرق آویشن، نعناع، زیره، زنیان، رازیانه و بابونه) حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۵، B۶ ، پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، آهن، منگنز، کلسیم، منیزیم، مس، سدیم، پتاسیم، فولات، تیمول، منتول و هورمون‌های دوپامین و سروتونین است.

برای بررسی خواص شربت ۶ عرق و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.

مهم‌ترین خواص شربت ۶ عرق

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت ۶ عرق اظهار کرد: این شربت نقش موثری در رفع نفخ، دل درد و تقویت سیستم ایمنی بدن، دستگاه تنفسی، گوارشی و عصبی دارد.


بیشتر بخوانید: رفع دل درد با گیاهان دارویی


وی درباره خواص دیگر شربت ۶ عرق بیان کرد: این شربت خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد و به رفع عفونت معده، ریه، مجاری ادراری و زنان کمک شایانی می‌کند؛ شربت ۶ عرق تأثیر چشمگیری در برطرف کردن مسمومیت غذایی دارد.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: شربت ۶ عرق اسید معده را کاهش می‌دهد و احساس سنگینی و ترش کردن معده را هم از بین می‌برد؛ افرادی که دچار بی‌اشتهایی هستند برای رفع مشکلشان باید این شربت را یک ساعت قبل از غذا میل کنند.


بیشتر بخوانید: گیاهانی با خواص شگفت انگیز برای درمان نفخ و دل درد


عظمایی تأکید کرد: شربت ۶ عرق تأثیر بسزایی در چربی‌سوزی و لاغری افراد دارد و برای سلامت پوست و مو هم مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: شربت ۶ عرق نقش موثری در بهبود سرماخوردگی، سرفه، گلودرد و برونشیت (التهاب دیواره لوله‌های برونش یا نایژه‌ها) دارد؛ این شربت به علت داشتن هورمون‌های سروتونین و دوپامین شادی، نشاط و انگیزه را تقویت و از بروز اضطراب، استرس و افسردگی در افراد جلوگیری می‌کند.


بیشتر بخوانید: درد‌های شکمی ۱۷ دلیل دارد


وی گفت: شربت ۶ عرق تأثیر چشمگیری در کنترل قند، فشار و چربی خون، تقویت بینایی و حافظه، رفع بی‌خوابی، سردردهای عصبی، کم‌خونی، یبوست و ورم غدد لنفاوی، سلامتی سیستم قلبی و عروقی و دفع سنگ کیسه صفرا دارد؛ این شربت ضد انگل و رقیق کننده خون است و درد‌های قاعدگی را هم تسکین می‌دهد.

مواد لازم برای تهیه هفت و نیم لیتر شربت ۶ عرق برای یک دوره درمانی

عرق آویشن                        یک لیتر
عرق نعناع                          یک و نیم لیتر
عرق زیره                            یک و نیم لیتر
عرق زنیان                          یک و نیم لیتر
عرق رازیانه                        یک لیتر
عرق بابونه                         یک لیتر
عسل یا نبات                     ۵۰۰ گرم

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سلامت ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.