سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تلاش آمریکا برای قطع دسترسی ایران به سامانه سوئیفت

یک مقام ارشد آمریکایی از قصد دولت ترامپ برای قطع دسترسی ایران به سامانه جهانی پیام‌رسان بین‌بانکی (سوئیفت) خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از پایگاه آکسیوس، یک مقام دولت آمریکا پیشتر اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور قرار است تا اواخر سال جاری میلادی دسترسی ایران به سامانه جهانی پیام رسان بین بانکی (سوئیفت) را قطع کند.

با وجود اینکه محدود کردن دسترسی ایران به سامانه سوئیف مسئله تازه ای نیست، اما به نظر می رسد که این اقدام دولت ترامپ می تواند به جدال بعدی میان آمریکا و اروپا تبدیل شود.

سوئیفت در سال 2012 دسترسی ایران را به این سامانه جهانی پیام رسان بین بانکی قطع کرد؛ اما پس از حصول توافق هسته ای ایران در دولت باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا دسترسی ایران به سوئیفت از سر گرفته شد.

به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران در ماه مه سال جاری میلادی، یک مقام آمریکایی که ارتباط نزدیکی هم با مقامات اروپایی دارد اعلام کرد که مقامات اروپا در تلاش هستند جلوی فشار های آمریکا را برای قطع دسترسی ایران به سوئیفت بگیرند. این درحالی است که مقامات دولت ترامپ اعلام کرده اند که حتی ممکن است در آینده مقامات سوئیفت را به دلیل ارتباط با ایران در فهرست تحریم ها قرار دهند.

سامانه سوئیفت به منظور تسهیل در تراکنش های مالی جهانی در سال 1973 راه اندازی شد. در حال حاضر بیش از 9000 بانک و مؤسسه مالی در 209 کشور مختلف جهان عضو این سامانه هستند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.