سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پتروشیمی جم بیش از ۱۷۹ میلیون دلار ارز عرضه کرد

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی جم گفت: از ابتدای فروردین تا کنون معادل ۱۷۹ میلیون و ۸۲۵ هزار دلار ارز به بازار عرضه کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  حسین میرافضلی افزود: پتروشیمی جم ارز انتقالی از سال ۱۳۹۶ به سال ۱۳۹۷ و ارز‌های حاصل از فروش صادراتی خود را در سال ۱۳۹۷ در سامانه نیما و طبق بخشنامه‌های بانک مرکزی به فروش رسانده است.

وی ادامه داد: بنابر مصوبه بانک مرکزی مبنی بر عرضه ارز حاصل از فروش محصولات صادراتی شرکت‌های پتروشیمی، فلزی - معدنی، پتروشیمی جم ۱۶ مرداد بیش از ۵ میلیون دلار، دو و نیم میلیون یورو و ۲۰ میلیون درهم در بازار ثانویه عرضه کرد و در روز‌های آینده نیز فروش ارز در بازار ثانویه ادامه خواهد یافت.

میرافضلی با اشاره به اینکه توزیع گسترده ارز با هدف متعادل شدن بازار ارز و پیروی از سیاست‌های ارزی دولت صورت گرفته است، بیان کرد: شرکت پتروشیمی جم خود را متعهد به اجرای دقیق و شفاف سیاست‌های پولی و ارزی دولت می‌داند و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

مجتمع پتروشیمی جم در زمینی به وسعت ۷۷ هکتار در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در عسلویه قرار دارد و سال ۸۷ به بهره‌برداری رسمی رسیده است.

این مجتمع پس از گذشت حدود یک دهه از راه اندازی و با داشتن واحد‌های تولیدی الفین، پلی اتیلن سنگین و سبک خطی، بوتادین و بوتن ۱، همچنان یــکی از بــزرگتــریــن تولیدکنندگان الفین در جهان و محصولات پلیمری در ایران به شمار می‌رود.

انتهای پیام/م

پتروشیمی جم خود را متعهد به اجرای  سیاست‌های پولی و ارزی دولت می‌داند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.