سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه های مبارزه با عرق سوختگی نوزادان

بهترین راه جلوگیری از عرق سوختگی نوزادان جلوگیری از تعریق زیاد آنهاست.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه وکیلی امینی فوق تخصص نوزادان گفت: علت عرق سوزی نوزادان مسدود شدن یا تخریب غدد عرق آنهاست که موجب سوزش و قرمزی پوست نوزادان می‌شود.

وی گفت : قرمزی یکنواخت در سطح پوست نوزاد همراه با سوزش و بی‏قراری نوزاد از نشانه‌های عرق سوختگی است که در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی، عرق سوختگی ممکن است به عفونت منجر شود که در آن صورت دانه‌های سرسیاه یا سرسفید روی پوست نوزاد نمایان می‌‏شود.

امینی افزود: توصیه می شود والدین در فصول گرم سال توجه بیشتری به نوع پوشش و بهداست نوزاد خود داشته باشند و از لباس های نخی به علت تبادل هوایی بهتری که نسبت به لباس های نایلونی دارند برای نوزاد خود استفاده کنند .

وی افزود : در صورت بالا بودن دمای اتاق نوزاد در هر فصلی احتمال بروز عرق سوختگی وجود دارد که استفاده از لباس های نخی و گشاد در همه فصول و همچنین تعویض روزانه آن ها می‌‏تواند در جلوگیری از عرق سوختگی نوزادان موثر باشد.

وکیلی با بیان اینکه بهترین راه جلوگیری از عرق سوختگی نوزادان جلوگیری از تعریق زیاد آنهاست است، عنوان کرد: هوای اتاق نوزاد باید ملایم بوده و از ورود گرما به داخل آن جلوگیری شود.

وی یادآور شد: بهترین دمای اتاق نوزاد در فصول گرم سال 20 تا 22 درجه و در فصول سرد دمای 22 تا 25 درجه سانتیگراد است.

این فوق تخصص نوزادان با اشاره به اینکه مناطقی از پوست نوزادان مانند زیر گردن، پشت زانو، زیر بغل و کشاله ران به خاطر چین بیشتر مستعد عرق سوختگی است، خاطرنشان کرد: بهتر است این مناطق بطور مداوم با یک پارچه نخی خنک تمیز شوند.

وکیلی با بیان اینکه استحمام بیش از حد نوزادان باعث خشکی پوست آنها شده و بدن آنها را مستعد عرق سوزی می‎‌کند، گفت: بهتر است هر سه یا چهار روز یکبار استحمام صورت گیرد.

 

 

انتهای پیام/د

 

 

عدم رعایت نکات بهداشتی، عرق سوختگی ممکن است به عفونت منجر شود

 

 

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.