سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشت برنج در استان سابقه ای تاریخی دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با اشاره به اینکه کشت برنج در استان ریشه تاریخی دارد، گفت: نوعی برنج خاص در این منطقه کشت می شود که باید آن را برای آیندگان حفظ کرد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه   خسرو شهبازی  با اشاره به وجود صنعت نان برنجی در کرمانشاه، عنوان کرد: تحقیقات نشان می دهد که کشت برنج در استان سابقه ای تاریخی دارد و این محصول از گذشته در مناطقی همچون گیلانغرب کشت شده است.

وی با بیان اینکه با توجه به خشکسالی های اخیر سطح شالیزارهای کرمانشاه رو به کاهش است، گفت: در طول سه سال گذشته شالیزارهای استان از سه هزار هکتار به ترتیب به یک هزار و 500 و 418 هکتار رسیده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه با تاکید بر اینکه کاشت برنج در برخی از مناطق استان محدود و در برخی دیگر از مناطق ممنوع شده است، گفت: کشت برنج با استفاده از منابع زیرزمینی ممنوع است و در صورتی مشاهده با متخلفان برخورد خواهد شد.

شهبازی با بیان اینکه برنج کاران کرمانشاهی از حاشیه رودخانه ها استفاده می کنند، توضیح داد: ما نمی توانیم برای شالیکاران استان کشت جایگزینی را معرفی کنیم، زیرا زمین های باتلاقی آنها قابل استفاده برای محصولات دیگر نیست.

وی افزود: از سوی دیگر کشت هر هکتار برنج برای شالیکاران 50 میلیون تومان درآمد زایی دارد که هیچ یک از کشت های جایگزین نمی تواند به این میزان بهره وری برسد.

انتهای پیام/ز

 

هر هکتار برنج برای شالیکاران 50 میلیون تومان درآمد زایی دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.