ممنوعیت کشت برنج باید برای همه استان ها یکسان باشد

هوشنگ بازوند با انتقاد از عملکرد نامناسب وزارت نیرو در مدیریت منابع آبی، گفت: کرمانشاه زیر بار برنامه‌های تبعیض‌آمیز در حوزه آب نمی‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو برای مدیریت منابع آبیاظهار داشت: کرمانشاه زیربار برنامه‌های تبعیض‌آمیز در حوزه منابع آبی نمی‌رود.

وی از عملکرد وزارت نیرو در زمینه مدیریت نامناسب منابع آبی کشور انتقاد کرد و افزود: اگر کشت برنج در برخی استان‌ها آزاد است این حق باید برای کرمانشاه هم محفوظ باشد در حال حاضر ده‌ها هزار هکتار برنج در کشتزارهای خوزستان و لرستان کشت می‌شود اما در کرمانشاه روز به روز محدودیت‌ها تشدید می‌شود.

بازوند گفت: وزارت نیرو در زمینه مدیریت منابع آبی عملکرد مناسبی نداشته و برای استان‌هایی با شرایط کاملا متفاوت، نسخه‌های مشابهی را ارائه داده که این برنامه‌ریزی نامناسب به توسعه استان ها لطمه زده است.

وی بیان داشت: به عنوان مدیر ارشد استان در قبال حفظ منافع این مردم شریف که هشت سال جنگ تحمیلی را تحمل کرده‌اند و از بیکاری رنج می‌برند، خود را مسئول می دانم و نمی‌پذیریم که کشت گسترده برنج در برخی استان‌های حوزه آبریز کرخه همچون لرستان و خوزستان آزاد باشد اما در استان ما کشاورزان نقره داغ شوند.

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: اگر می‌توان با استفاده از روان‌آب‌های مازاد به کشت محصولات با ارزش‌افزوده بالا همچون برنج اقدام کرد، نباید این حق را از کشاورز سلب کنیم.

بازوند با بیان اینکه جهت گیری مدیران باید به سمت منافع مردم باشد نه اینکه از منافع وزارتخانه خود دفاع کنند و به فکر حفظ میزهایشان باشند، گفت:اگر مدیری نتواند به بهبود معیشت مردم کمک کند باید میز ریاست را رها کند.

انتهای پیام/ز

کرمانشاه زیربار برنامه‌های تبعیض‌آمیز در حوزه منابع آبی نمی‌رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.