سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه شهرک‌های کشاورزی آذربایجان شرقی

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهرک‌های کشاورزی استان رو به رونق و توسعه است گفت: در این استان ۹ شهرک کشاورزی به وسعت ۱۱۰۰ هکتار وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ هاشمی مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: ۸ شهرک استان گلخانه‌ای و یک شهرک دامپروری است.

وی با اشاره به اینکه ۱۹ هکتار از شهرک گلخانه‌ای ۳۹ هکتاری عجب شیر واگذار شده است، گفت: اولین سالن این شهرک در حال احداث است.

هاشمی با بیان اینکه ۴۱ هکتار از اراضی شهرک گلخانه‌ای ملکان آماده واگذاری است، گفت: شهرک‌های ۲۴ هکتاری اهر و ۱۵ هکتاری هوراند هم در شرف واگذاری است.

وی افزود: شهرک گلخانه‌ای کلیبر به وسعت ۲۵ هکتار به یک شرکت واگذار شده و دارای حقابه از سد ارسباران است.

هاشمی با اشاره به اینکه شهرک دامپروری بناب به وسعت ۱۵۰ هکتار به علت مشکلات زیست محیطی به کشت گلخانه‌ای اختصاص یافته است، گفت: شهرک دامپروری مرند هم به وسعت ۱۵۷ هکتار به جهت نبود تقاضا برای دامپروری و شرایط مناسب اقلیمی به گلخانه تبدیل شده است.

وی ادامه داد: شهرک دامپروری سراب با ۱۵۰ هکتار با توجه به تقاضای شرکت ارس تارلا امین به کشت گلخانه‌ای اختصاص می‌یابد.

وی اعلام کرد: زیر ساخت ۱۰۰ هکتار از فضای ۵۰۰ هکتاری شهرک دامپروری تبریز ایجاد شده و در شرف واگذاری است.

مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: تشکیل و ساماندهی شهرک‌های کشاورزی، مکان یابی، استعدادسنجی، انجام مطالعات و اختصاص اعتبار به منظور ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های کشاورزی و مهم‌تر از همه واگذاری مجتمع‌های گلخانه‌ای تکمیل شده به متقاضیان سرمایه گذاری از جمله فعالیت‌های این شرکت است.

شرکت شهرک‌های کشاورزی وظیفه مدیریت و پشتیبانی از زنجیره تولید کشاورزی در مجتمع‌ها و شهرک‌های کشاورزی گلخانه‌ای، دامی و یا شیلاتی را به عهده دارد.

این شرکت با هدف هدایت، حمایت و نظارت بر احداث و توسعه شهرک‌های کشاورزی با فن‌آوری نو به منظور بهبود بهره‌وری عوامل تولید از طریق تسهیل و تسریع فرایند سرمایه‌گذاری و کارآفرینی از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده است. 

 

انتهای پیام/ش

وجود  ۸ شهرک گلخانه‌ای و یک شهرک دامپروری در آذربایجان شرقی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.