رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی بر ضرورت توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در آذربایجان شرقی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فتحی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه شورای هماهنگی مدیریت جهادکشاورزی با تاکید بر توسعه کشت‌های متراکم (گلخانه ای) در استان، گفت: آمار و اطلاعات صحیح کارشناسان مبنای تصمیمات مهم مدیریتی در بخش کشاورزی است لذا باید با جدیت، آمار و ارقام لازم تهیه شوند.

وی با بیان اینکه توسعه واحد‌های گلخانه‌ای برای اصلاح الگوی کشت ضرورت دارد، اظهار داشت: صدور مجوز و پروانه به واحد‌های تولیدی گلخانه باید در حداقل زمان صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه اصلاح الگوی کشت، کاهش مصرف آب و افزایش محصول را در بر دارد گفت: با در نظر گرفتن وضعیت موجود آب‌های جاری و زیرزمینی لزوم توسعه کشت‌های متراکم بالاخص کشت گلخانه‌ای الزام آور است.

فتحی با بیان اینکه بسیاری از مسائل و کاستی‌های موجود را می‌توان با هم فکری و هم افزایی ادارات تابعه به حداقل رساند، خاطرنشان کرد: خیلی از معضلات شهرستانی با پیشنهادات و همکاری‌های سازنده قابل حل است.

رئیس جهادکشاورزی استان ادامه داد: مدیران محترم شهرستان‌ها ارزیابی درست و قطعی از روند تولید محصولات کشاورزی شهرستان خود ارائه دهند تا واحد‌های ذیربط سازمانی نسبت به تعیین راهبرد و خط مشی تولید و تنظیم بازار محصولات کشاورزی برنامه ریزی لازم را به عمل آورند.

وی گفت: امور اراضی شهرستان‌ها ضمن رعایت قوانین حفظ کاربری اراضی، توسعه صنایع تبدیلی و گلخانه‌ها و واحد‌های تولید دام و طیور را تسهیل نماید.

فتحی تاکید کرد: برای نجات کشور از وضعیت بحرانی موجود همه ما باید با روحیه و انرژی و کار مضاعف تلاش کنیم و در خدمت مردم باشیم و در ارتقا کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی بیش از پیش همت کنیم.

وی اظهار داشت: برای جبران کمبود و تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز، تشکل‌های دام و طیور ورود کنند و اعتبارات و نقدینگی تولیدکنندگان را بسیج نمایند و ما از اقدام بخش خصوصی به ویژه در تامین نهاده‌های دام و طیور استقبال می‌کنیم.

فتحی ادامه داد: با تلاش همکاران سازمان، طرح پهنه بندی در پهنه‌های روستائی با قوت و امکانات و تجهیزات بیشتری ادامه می‌یابد.

وی گفت: مدیریت امور اراضی باید با جدیت تمام نسبت به نظارت در پایش مجوز‌های صادره در خصوص تبصره ۴ و املاک واگذاری اقدام کند و در صورت عدم اجرای تعهدات، نسبت به عودت اراضی واگذاری و برخورد قانونی اقدام نماید.

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی تاکید کرد: برای جذب حداکثری اعتبارات مصوب در بخش کشاورزی ضروری است، در هر شهرستان یک کارشناس از ابتدا تا جذب اعتبار نسبت به پیگیری پرونده‌ها اقدام کند. 

 

انتهای پیام/ش

صدور مجوز و پروانه به واحد‌های تولیدی گلخانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار