سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام عمل جراحی پلاستیک ترمیم شکاف لب در بیمارستان امیرالمومنین (ع)

جراحی پلاستیک شکاف لب و کام، یکی از خدماتی است که در اتاق عمل جراحی پلاستیک بیمارستان امیرالمومنین (ع) از سوی پزشکان فوق تخصص جراحی پلاستیک این مرکز، انجام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدحسین ورهرام مدیر مرکز آموزشی درمانی امیرالمومنین (ع)، گفت: تاکنون ۹ عمل جراحی پلاستیک ترمیم شکاف لب با موفقیت در این مرکز انجام شده که ۶ مورد شکاف یک طرفه و ۳ مورد دو طرفه بوده است.

وی افزود: شکاف لب و شکاف کام، از نقایص مادرزادی هستند که در هنگام تولد در لب و دهان ایجاد می‌شوند؛ ممکن است شکاف لب یا شکاف کام به صورت منفرد یا همزمان در کودکان پدید آید؛ این ناهنجاری در پسران شایع‌تر است، البته مهم است بدانیم که بیشتر نوزادان متولد شده با شکاف کام یا لب، ناهنجاری دیگری نداشته و از نظر سایر اندام‌ها در سلامت به سر می‌برند.

ورهرام اضافه کرد: شکاف لب در موارد یک یا دو طرفه نیاز به جراحی پلاستیک دارد؛ هرچند زمان انجام این عمل جراحی بین ۳ تا ۶ ماهگی ایده آل است، اما معمولا در سنین بالاتر نیاز به جراحی ترمیمی است.

مدیر بیمارستان امیرالمومنین (ع)، ادامه داد: مهم است بدانیم که اگر چه می‌توانیم شکاف لب را در یک عمل جراحی ترمیم کنیم، اما درمان کودکی که با شکاف لب متولد شده است در طول دوره نوجوانی و گاهی جوانی نیز ادامه یافته و با رشد کودک، ممکن است اعمال جراحی ثانویه برای بهبود عملکرد یا شکل ظاهری لازم شود.

ورهرام بیان کرد: فوق تخصص‌های جراحی پلاستیک بیمارستان امیرالمومنین (ع) با روش‌های درمانی پیشرفته، نسبت به درمان این بیماری در کودکان و بزرگسالان اقدام می‌کنند و در بیشتر موارد، ظاهر افراد طبیعی شده یا بیشترین انطباق با یک چهره طبیعی را پیدا می‌کنند.

او بیان کرد: هدف عمل جراحی شکاف لب، بستن ناحیه جداشدگی لب و ایجاد عملکرد، ساختار و نمای طبیعی در لب فوقانی است؛ برش جراحی در دو طرف شکاف لب داده شده و فلپ‌هایی ایجاد می‌شود تا با رساندن آن‌ها به یکدیگر و بخیه کردن آنها، شکاف لب بسته شود.

مدیر بیمارستان امیرالمومنین (ع) تصریح کرد: این بیماران ممکن است به جراحی زیبایی فک و همچنین اعمال جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) نیاز داشته باشند که عمل جراحی زیبایی بینی این بیماران سخت‌تر بوده و نیاز به دقت بیشتری دارد.

ورهرام اضافه کرد: از میان ۹ بیماری که به دلیل ناهنجاری‌های شکاف لب در بیمارستان امیرالمومنین (ع) جراحی پلاستیک شدند، ۶ نفر مرد و ۳ نفر زن بوده و سن بیماران بین ۶ تا ۳۳ سال، بوده است.
انتهای پیام/ر

جراحی پلاستیک ترمیم شکاف لب در شیراز

برچسب ها: درمان ، اخبار سلامت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.