سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت ۳۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق در کهگیلویه و بویراحمد

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 3 هزار و 600 میلیارد ریال تسهیلات رونق در 2 سال گذشته به واحدهای تولیدی این استان در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی پرداخت شد.

به گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از  یاسوج؛  جعفر گوهرگانی اظهار داشت: این میزان تسهیلات به بیش از ۷۰۰ واحد تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در سه بخش سرمایه در گردش، تکمیل طرح‌های بالای ۶۰ درصد و بازسازی و نوسازی پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای کمک به بهبود وضعیت اشتغال، توسعه اقتصادی و تلاش برای تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی اهتمام مسئولان اجرایی استان در راستای پیگیری مصوبات این ستاد برای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی راکد و نیمه فعال یک ضرورت است.

گوهرگانی بیان کرد: از وظایف اصلی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجرایی کردن و هموار کردن طرح‌های جدید سرمایه گذاری در کهگیلویه و بویراحمد و پیگیری وضعیت کنونی طرح‌هاست.

وی عنوان کرد: تصمیم گیری در مورد رفع مشکلات ۱۴۰ طرح و واحد تولیدی خسارت دیده بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد توسط بانک کشاورزی این استان در دستور کار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دستگاه‌های متولی باید پیگیر مشکلات و مسائل افراد متقاضی تسهیلات در حوزه‌های مربوط به خود باشند و تا رفع مشکلات این متقاضیان با آن‌ها همکاری داشته باشند.

وی عنوان کرد: روند پرداخت تسهیلات رونق تولید در این استان توسط برخی بانک‌ها نسبت به تعداد مصوبات رضایت بخش نیست.
گوهرگانی بیان کرد: در جشنواره شهید رجایی کهگیلویه و بویراحمد از ۱۰ بانک و دستگاه برتر در زمینه ارائه خدمات تجلیل خواهد شد.

وی گفت: طی سال جاری واحد‌های متقاضی دریافت تسهیلات به بانک‌هایی معرفی می‌شوند که سال گذشته کمتر ارائه خدمات داشته‌اند و همچنین در سال ۹۷ متقاضیان بیشتری به بانک‌های خصوصی معرفی خواهند شد.

گوهرگانی بیان کرد: از ابتدای سال ۱۳۹۵ زمان شروع به کار ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان تاکنون ۵۵ واحد راکد صنعتی به چرخه تولید بازگشته‌اند که میزان اشتغال احیا شده آن‌ها بیش از ۳۰۰ نفر بوده است.

وی افزود: حجم سرمایه گذاری برای به چرخه تولید بازگرداندن این تعداد واحد تولیدی راکد ۵۰ میلیارد ریال بوده است.

سال گذشته ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق به واحد‌های تولیدی این استان در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی پرداخت شد.
حدود نیمی از واحد‌های تولیدی راکد در این استان ظرف سه سال گذشته با پرداخت تسهیلات رونق و سایر کمک‌های فنی و اعتباری به چرخه تولید بازگشته‌اند.

حدود ۵۰ درصد از واحد‌های صنعتی و تولیدی استان در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ راکد و یا نیمه فعال بودند.

هم اینک کمتر از ۳۵ درصد این واحد‌ها راکد هستند و ظرف سه سال گذشته ۱۲۵ طرح صنعتی، تولیدی و کشاورزی در مناطق مختلف استان با کمک تسهیلات رونق به چرخه تولید بازگشتند.

با سرمایه گذاری افزون بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال در این استان ۴۴۴ طرح صنعتی در حال اجراست.

تعداد کل واحد‌های صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان ۶۴۳ واحد است که ۵۷۲ مورد از این تعداد فعال هستند.

میزان سرمایه گذاری واحد‌های صنعتی به بهره برداری رسیده این استان افزون بر ۶ هزار و ۶۴ میلیارد ریال است.

کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۳ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است.

بر اساس آمار‌ها بخش صنعت، ۳۶ درصد سهم اشتغال این استان را در اختیار دارد.

انتهای پیام/غ

پرداخت تسهیلات به واحد های تولیدی دراستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.