سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی:

مدیریت پسماند یکی از اولویت‌ها در ارزشیابی مدیریت سبز محسوب می شود

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: ضرورت تفکیک صحیح و مدیریت مطلوب پسماند یکی از اولویت‌ها در ارزشیابی مدیریت سبز در جشنواره شهید رجایی محسوب می‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان افزود: راهکار‌های کاهش آلودگی هوا و نیز کاهش مصرف کیسه و ظروف پلاستیکی دستور کار این نشست است .

وی با اشاره به اهمیت وضعیت کیفیت هوا و تاثیر آن بر سلامت شهروندان تصریح کرد: موضوعات مرتبط با حوزه آلودگی هوا در کمیته فنی و کارگروه اجرایی و اضطراری کاهش آلودگی هوا به صورت تخصصی مورد پیگیری و بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: توزیع سوخت یورو 4، وضعیت سوخت مصرفی نیروگاه ها، اسقاط و نوسازی خودرو‌های حمل و نقل عمومی سبک و سنگین بار و مسافر  از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه هوا می‌باشد.

همتی با اشاره به مصرف بی رویه پلاستیک و ظروف یکبار افزود: نحوه مدیریت پسماند در ادارات به عنوان یکی از شاخص‌های ارزیابی محسوب می‌ شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی نیز ضمن تاکید بر رعایت کامل مسائل زیست محیطی تاکید کرد: رعایت مباحث مربوط به نحوه صحیح مدیریت پسماند می‌بایست از ادارات دولتی آغاز شود.

رحیم نوروزیان گفت: استفاده از آب معدنی وکالا‌هایی که تولید پسماند می‌نمایند و دارای کالا‌های جایگزین بادوام هستند در ادارات ضرورتی ندارد و نباید مورد استفاده قرار بگیرد.

انتهای پیام//ح. ص
 

برگزاری نشست کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی در استان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.