سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رها سازی یک قلاده روباه در پارک ملی بمو/دستگیری شکارچی تیهو

یک قلاده روباه در پارک ملی بمو آزادسازی شد.

احمدرضا تابع بردبار کارشناس مسئول اداره نظارت بر امور حیات وحش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ گفت: یکی از شهروندان شیرازی، با نجات یک قلاده روباه که در نیمه‌های شب به علت گیر افتادن سرش در کیسه زباله و ناتوانی در دید و نجات خود در مسیر شیراز – سپیدان سرگردان بود و احتمال تصادف در مرگ و تلف شدن در مسیر آسفالته را داشت، آن را به اداره کل حفاظت محیط زیست تحویل داد.

وی تصریح کرد: این روباه پس از اطمینان از سلامتی کامل توسط نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست فارس در منطقه پارک ملی بمو رهاسازی شد.

تابع بردبار اضافه کرد: جانوران وحشی برخی مواقع در اثر خشکسالی و کمبود مواد غذایی به اطراف مناطق مسکونی و مکان‌هایی که مواد غذایی وجود دارد، وارد می‌شوند.

وی گفت: زنده گیری و صدمه نزدن به جانوران اقدامی مهم از سوی شهروندان است که بسیاری از دوستداران حیات وحش استان با اطلاع رسانی لازم به ادارات حفاظت محیط زیست از آسیب به جانوران وحشی خودداری و در زنده گیری و رها سازی آن‌ها در طبیعت همکاری می‌کنند.

کارشناس مسئول اداره نظارت بر امور حیات وحش ادامه داد: برخی از گونه‌های حیات وحش نظیر روباه‌ها برای دسترسی به منابع غذایی به مناطق مسکونی و یا مکان‌هایی که ته مانده مواد غذایی وجود دارد نزدیک می‌شوند به همین دلیل از همه شهروندان تقاضا می‌شود از رها کردن قوطی‌های فلزی و کنسرو و سایر مواد غذایی درون کیسه‌های زباله در طبیعت خودداری کنند، زیرا این موضوع علاوه بر تجزیه ناپذیری کیسه زباله در طبیعت، باعث آلودگی‌های زیست محیطی می‌شود، گا‌ها توسط جانوران وحشی خورده و یا موجب در گیر شدن دست و پای جانوران و تلف شدن این مخلوقات می‌شود.

همچنین زارع مسئول روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست فارس در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ اظهار کرد: امروز جمعه ۱۹ مرداد ماه، ماموران یگان حفاظت محیط زیست لار هنگام گشت و کنترل در مناطق آزاد متوجه حضور خودرو متخلفی شدند که در حال صید تیهو بود.

وی ادامه داد: پس از دستگیری این شکارچی متخلف، یک قبضه اسلحه دو لول ساچمه زنی مجاز، لاشه یک قطعه تیهو و تعداد ۲۵ عدد فشنگ مجاز و ۴ عدد فشنگ غیر مجاز چهارپاره کشف و ضبط شد.

زارع اضافه کرد: پرونده تخلف به همراه متهم برای رسیدگی به مقامات قضایی تحویل داده شد.

انتهای پیام/ن

رهاسازی حیوان در طبیعت فارس

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.