سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الویری مطرح کرد؛

شورای عالی استان‌ها از دستاوردهای مشروطه است/ شوراها باید سنگ صبور مردم باشند

الویری‌ با اشاره به صدور فرمان مشروطیت‌ و شکل‌گیری مجلس گفت: شورای عالی استان‌ها از دستاوردهای‌ مشروطه‌ است.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرتضی الویری‌ رئیس شورای عالی استان‌ها در هشتمین جلسه‌ شورای عالی استان‌ها که امروز(پنجشنبه) برگزار شد، با تأکید بر اینکه شوراها خواستگاه‌ مردمی دارند، اظهار داشت: آشنایی اعضای شورا با مشکلات مردم از ویژگی‌های شورا است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه اعضای شورا در شهر و روستا نمایندگان بی واسطه‌ مردم هستند که می‌توانند بهترین سخنگوی‌ آن‌ها باشند‌، تصریح کرد: در شرایط‌ اقتصادی امروز شوراها باید سنگ صبور‌ مردم باشند و مردم هم دریافته‌اند که وجود نمایندگانی‌ از جنس آن‌ها یک موهبت‌ است و انتظار دارند اعضای شورا به عنوان بهترین انعکاس‌ دهنده نظراتشان‌ باشند.

الویری‌ با بیان اینکه شورا بهترین عنصر انسجام بخش وحدت ملی است، گفت: بخشی از اوضاع خطیر‌ کنونی ناشی از توجه نکردن به نقش شوراهاست.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه 14 مرداد مصادف با یک رویداد تاریخی بود که 112 سال پیش به وقوع پیوست و منجر به فرمان مشروطیت‌ شد،تصریح کرد: پس از مشروطیت‌ مجلس توانست حقوق مردم را با برقراری عدالت‌خانه گسترش دهد و اینکه امروز شورای عالی استان‌ها در این مکان تاریخی حضور دارد، از دستاوردهای مشروطه‌ است.

الویری‌ با بیان اینکه تحقق مشروطه‌ لوازم دیگری هم می‌طلبد، افزود: باید اختیارات اساسی به شوراها واگذار شوند و شوراها به جایگاه پیش‌بینی شده در قانون اساسی برسند‌.

وی با بیان اینکه هم اکنون مردم با مشکلات اقتصادی فراوانی روبرو هستند، گفت: درخواست ما توجه مسئولان به مشکلات مردم و برخورد قاطع با عاملان وضع موجود و پیشگیری از این معضلات تلقی‌ می‌شود.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه با تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران طلایه‌داران عرصه آزادی هستند و نقش آن‌ها در اطلاع رسانی بی بدیل است.

الویری‌ در ابتدای این نشست با خوش‌ آمدگویی‌ به سپنتا‌ نیک‌نام عضو زرتشتی‌ شورای شهر یزد به خاطر حضور در جلسه شورای عالی استان‌ها، ادامه داد: همچنین از بازگشت امیر شهلا که پس از چند ماه وقفه‌ در جلسات حضور نداشتند، خوشحال هستیم‌.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.