سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش بهای نفت در بازار آسیا به دنبال اجرای دور اول تحریم‌های ایران

به دنبال اجرای دور اول تحریم‌های ایران، بهای طلای سیاه در معاملات الکترونیک صبح امروز بازار آسیا افزایش یافت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در معاملات الکترونیک صبح امروز بازار آسیا، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدییت) به عنوان نفت خام پایه آمریکا برای تحویل در ماه سپتامبر با افزایش یازده سنتی به ۶۹.۲۸ دلار رسید.

بهای هر بشکه نفت خام برنت برای تحویل در ماه اکتبر هم یک سنت افزایش یافت و به ۷۴.۶۴ دلار رسید.

موسسه نفت آمریکا برآورد کرد ذخایر نفت خام این کشور در هفته منتهی به سوم اوت به شش میلیون بشکه کاهش یافت. سرمایه گذاران آمار رسمی وزارت انرژی را در روز چهارشنبه با دقت دنبال می‌کنند. سطح ذخایر آمریکا یکی از شاخص‌های بسیار مهم در مورد وضعیت تقاضا در نخستین اقتصاد جهان است.

یک کارشناس از سنگاپور گفت بهای نفت تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا علیه ایران است. دور نخست تحریم‌های آمریکا علیه ایران شامل ممنوعیت مبادلات مالی، واردات مواد اولیه و همچنین اتخاذ تدابیری در خصوص خرید خودرو و حمل و نقل هوایی تجاری است.

در ماه نوامبر تحریم‌های جدید در حوزه صنعت نفت و گاز و همچنین بانک مرکزی اعمال خواهد شد. ایران سومین تولید کننده بزرگ اوپک است. نگرانی‌های ناشی از این تحریم‌ها در خاورمیانه موجب افزایش بهای نفت در روز‌های دوشنبه و سه شنبه شده است.

این کارشناس افزود بازار نفت به ویژه در مورد دور دوم تحریم‌های ایران نگران است که صادرات نفت خام ایران را در ماه نوامبر هدف قرار خواهد داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، آمریکا ، تحریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.