سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی در روز عيد سعيد قربان در استان

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: با بسیج کلیه امکانات و نیرو‌های در اختیار در قالب ۱۶ اکیپ ثابت و ۱۳ اکیپ سیار در سطح استان برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم برای بازرسی و نظارت بهداشتی و شرعی بر دام های قربانی صورت گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، محمد سعیدی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: با عنایت به فرا رسیدن ماه ذی الحجه و عید سعید قربان، اداره کل دامپزشکی استان به منظور حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام‌های قربانی و تامین بهداشت و سلامت عمومی جامعه بالاخص پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و همچنین نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی با بسیج کلیه امکانات و نیرو‌های در اختیار در قالب ۱۶ اکیپ ثابت و ۱۳ اکیپ سیار در سطح استان برنامه ریزی و هماهنگی‌های لازم را به عمل آورده است.

وی ضمن توصیه به مردم در جهت خرید دام از مراکز مجاز اعلام شده، یادآور شد: دامپزشکی بر سلامت تمامی دام‌های عرضه شده در میادین دام و کشتارگاه‌های دام شهرستان‌ها نظارت کامل داشته و این نظارت در مراحل قبل از کشتار، حین ذبح و پس از آن انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان هدف از نظارت‌های بهداشتی و شرعی دامپزشکی را تامین غذای حلال، بهداشت عمومی و جلوگیری از انتقال بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان عنوان کرد و گفت: تمامی اداره‌های دامپزشکی، کشتارگاه‌های دام و میادین عرضه دام سطح استان در روز عید سعید قربان، فعال و آماده ارائه خدمات رایگان به هم استانی‌ها هستند.

سعیدی یادآور شد: در سال ۹۶ از تعداد ۲۵۸۷ رأس لاشه قربانی بازرسی شده مقدار ۳۷۲ کیلوگرم لاشه و آلایش خوراکی دام از قبیل کبد و ریه غیرقابل مصرف تشخیص داده شد و از چرخه مصرف خارج و معدوم گردیده است.

انتهای پیام / گ

در سال ۹۶ از تعداد ۲۵۸۷ رأس لاشه قربانی بازرسی شده است

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.