سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوی شورای شهر تهران:

چاره ابهام‌زدایی از بازنشستگی افشانی، استفساریه از مجلس است

اعطا با اشاره به ابهامات موجود در زمینه بازنشستگی شهردار تهران گفت: ابتدا باید منتظر تایید مصوبه از سوی شورای نگهبان باشیم و برای عبور از این ابهام از مجلس استفساریه بگیریم.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، با بیان اینکه نام افشانی در لیست اولیه بازنشستگان شهرداری قید نشده است، اظهار داشت: در این مدت گفتگوهای زیادی در خصوص بازنشسته بودن یا نبودن افشانی مطرح شده است و من از همه رسانه‌ها تقاضا دارم که به ثبات مدیریتی شهرداری تهران توجه داشته باشند.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در بررسی‌های اولیه در خصوص مصوبه منع به کارگیری بازنشستگان، شهردار تهران مشمول این مصوبه شناخته نشد، تصریح کرد: در بند الف و ج قانون مدیریت کشوری، شهردار هم‌تراز افرادی بود که از این مصوبه استثنا شده بودند و اکنون در قانون جدید کلمه هم‌ترازی حذف شده و هیچ بندی در مورد اینکه موارد قبلی در قانون جدید نقض می‌شود، در مصوبه ذکر نشده است.

وی با تاکید بر اینکه برای رفع ابهامات احتمالی باید منتظر تایید مصوبه از سوی شورای نگهبان باشیم،گفت: با استفساریه از مجلس می‌توانیم از مسیر رفع ابهام عبور کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص عدم انتشار نام رسانه‌هایی که خبرنگارانشان مجوز ورود به طرح ترافیک دریافت کردند، گفت: طبق قاعده لیست طرح ترافیک محرمانه نیست و باید اسامی کسانی که طرح ترافیک دریافت کردند به صورت دقیق منتشر شود.

اعطا تصریح کرد: اگرچه در مورد مجوزهای طرح ترافیک مقداری کشمکش وجود داشت،  اما انتشار نام دریافت کنندگان طرح اتفاق خوبی بود که تاکنون رخ نداده بود.

وی با بیان اینکه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران لیستی از کسانی که خارج از قوانین طرح گرفته بودند به شورا داده است، تصریح کرد: طرح ترافیک برخی از این افراد باطل شده است، چراکه آن‌ها خبرنگار نبودند.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اسامی 91 نفر از بازنشستگان شهرداری که توسط منابع انسانی اعلام شده است، گفت: این لیست غیر رسمی است و باید صحت  آن سنجیده شود، چون معاونت منابع انسانی این لیست را با عجله تهیه کرده است.

اعطا در  پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر اینکه چرا نام علی محمد مختاری معاون سازمان بوستان‌ها در این لیست نبود، گفت: این سخن درست نیست، زیرا نام او در لیست بازنشستگان قید شده بود.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان زیباسازی طرح جامع نورپردازی تهران را به منظور ایجاد حیات شبانه تدوین کرده است، گفت: این دستور از 15 تیر تا 15 شهریور ماه طی اقداماتی در حال اجرا است.

سخنگوی شورای  شهر تهران با اشاره به مسدود سازی حساب‌های شهرداری تهران به خاطر بدهی به تأمین اجتماعی گفت: بدهی‌های شهرداری در قالب ماده 37 و 38 بوده و به خاطر پرداخت نکردن حق بیمه پیمانکاران است که  سازمان تأمین اجتماعی می‌خواهد حق بیمه پیمانکاران توسط شهرداری از محل تضمین‌های پیمانکار پرداخت شود که این اتفاق رخ نمی‌دهد و سازمان تأمین اجتماعی حساب‌های شهرداری را مسدود می‌کند.

اعطا در ادامه با اعلام این خبر که ممکن است از سال آینده  طرح ترافیک خبرنگاری حذف شود، گفت: در زمان تصویب طرح ترافیک خبرنگاران مقرر شد که به خبرنگاران 90 درصد تخفیف داده شود و البته این تخصیص با تأیین سقف است و ممکن است سال آینده شاهد آن نباشیم.

وی در خصوص علت تشکیل نشدن کمیته پایش شورای شهر تصریح کرد: زنجیره پایش و نظارت تمام نشدنی است و سوال ما این است که اگر کمیته‌ای تشکیل شود، چه کسی در این کمیته نظارت می‌کند و مبنای نظارت آن‌ها چه خواهد بود.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه پایش مهمترین کاری است که رسانه‌ها انجام می‌دهند، گفت: هیچ ابزاری بهتر از نظارت همگانی با محوریت همگانی نیست، زیرا زنجیره نظارت و پایش تمام ناشدنی است.

اعطا در ادامه به موضوع برج باغات پرداخت و گفت: زمانی که موضوع لغو مصوبه برج باغ در شورای قبل مطرح ش،د کسانی که در حوزه برج باغات فعال بودند به کار خود سرعت بخشیدند و به همین علت باغات بیشتری نابود شدند و خبر لغو در آن زمان موجب شدت گرفتن تخریب باغات شد و اکنون معاونت شهرداری در حال تعیین جایگزین برای این مصوبه است و قاعده فعلی ممنوعیت ساخت و ساز در باغات است.

وی با بیان اینکه شورا در انتصابات شهرداری دخالتی ندارد و فرآیند آن را خوب ارزیابی می‌کند، تصریح کرد:  افشانی شهردار تهران است و با سرعت خوبی مدیران خود را منصوب می‌کند.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص فعالیت مدیران دو تابعیتی در شهرداری تهران گفت: من برای اولین بار است که این موضوع را می‌شنوم.

اعطا با اشاره به اینکه اول شهریور ماه یک سال از مدیریت شورای پنجم به پایان می‌رسد، گفت: برای هیأت رئیسه جدید تاکنون کسی انصراف نداده و کسی هم کاندیدا نشده است.

وی با اشاره به وجود ساختمان‌های ناایمن در سطح شهر گفت: شورای شهر یک فرصت شش ماهه برای شهرداری تعیین کرده تا در این مدت ساختمان‌های بیش از 12 طبقه را  شناسایی کنند و آن‌ها وظیفه دارند این مطالعات را از حیث آتش‌سوزی و زلزله انجام دهند.

سخنگوی شورای شهر تهران در پایان به امکان اثرگذاری تحریم‌ها بر هزینه‌های شهرداری پرداخت و گفت: معاونت امور برنامه‌ریزی بر شوراها با استفاده از تجربه سال 90 تا 93 گزارشی را تهیه کرده که بر اساس آن منابع حاصل از پروانه ساختمانی که 45 درصد بودجه سال 97 است به خاطر تحریم‌ها کاهش پیدا می‌کند و از سویی دیگر هزینه ها هم افزایش خواهد یافت.

اعطا با بیان اینکه برخی اعضا پیشنهاد بازنگری در بودجه 97 را مطرح کرده‌اند، گفت: موضوع دیگری که مطرح است، ارائه پیشنهادات اولیه از سوی کمیته بودجه است تا از این طریق اصلاحات مورد نیاز انجام شود. ممکن است بررسی و تصمیم‌گیری در این موضوع در جلسات آغازین شهریور ماه انجام شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
به خدا اگه این بازنشستگان نباشند هزاران نیروی جوان و خلاق آماده خدمت رسانی به مردم هستند .
ناشناس
۱۳:۵۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
هیچ ابهامی نیست
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۷
هیچ استثنایی در ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان وجود ندارد