به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بشیر حجت نظری عضو شورای شهر تهران در صد و سیزدهیمن جلسه شورای شهر تهران که امروز (یکشنبه 23 دی ماه) برگزار شد، در تذکری به معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران اظهار کرد: معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران بارها از سوی بسیاری از شهروندان در دیدارهای مختلف مخاطب این انتقاد واقع شده که چرا پلهای عابر پیاده مکانیزه نیستند و یا چرا خرابند.
وی با بیان اینکه من این مسئله را به معاونت حمل و نقل منتقل کردهام و هنوز پاسخی مناسب داده نشده است، تصریح کرد: یکی از این پلها، پل عابرپیاده در مقابل داروخانه 13 آبان در خیابان کریمخان زند است که بارها در مورد ضرورت مکانیزه شدن آن به روشهای مختلف تذکر داده شده، اما نتیجهای نداشته است.
حجت نظری با بیان اینکه پلهای عابرپیاده مقابل برخی از مراکز خرید و مراکز تجمعی مکانیزه نیستند،گفت: این وضعیت در شرایطی وجود دارد که افراد زیادی از جمله سالمندان ناچار هستند برای تردد از آنها عبور کنند.
عضو شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه باید هنگام خرابی پلها در کوتاه ترین زمان نسبت به تعمیر آنها اقدام شود، ادامه داد: مسئله دیگر پله برقی ایستگاه مترو شادمان است که از قدیمی ترین ایستگاههای مترو تهران است و پس از تبدیل شدن به محل تقاطع دو خط مترو به یکی از شلوغ ترین ایستگاهها تبدیل شده، اما هنوز فاقد امکانات لازم است.
وی با بیان اینکه محل پیشبینی شده برای نصب پله برقی در این ایستگاه به شکل گودال خالی باقی مانده و شرکت متروی تهران تاکنون پاسخ قابل قبولی برای آن نداده است، افزود: فقدان پله برقی و دشواری تردد عابران به مسئلهای فرسایشی تبدیل شده که مکررا به ما منتقل میشود و لازم است هرچه زودتر فکری برای نصب پلههای برقی صورت گیرد.
بیشتر بخوانید: معاونت ترافیک هنوز اسامی رسانههای دریافتکننده طرح ترافیک را اعلام نکرده است
حجت نظری با اشاره به طرح ترافیک خبرنگاران گفت: امروز که این تذکر را میدهم حدود 2 ماه تا پایان سال 97 باقی مانده است، اما برخلاف شعاری که در مورد شفافیت مطرح شد و به رغم تذکری که من و دیگر همکاران داده بودیم، معاونت حمل و نقل و ترافیک هنوز نام رسانههای دریاف کننده و نیز تعداد سهمیه هر رسانه را اعلام نکرده است.
عضو شورای شهر تهران افزود: چرا اساسا ساز و کار اعطای طرح ترافیک خبرنگاران هنوز نامشخص است و توضیح داده نشده که بر چه اساسی و به چه افرادی طرح ترافیک خبرنگاری داده شده است.
وی با اشاره به گذشت چند ماه از اجرای طرح ترافیک به شیوه جدید افزود: از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران میخواهم ضمن انتشار موارد خواسته شده از درآمدهای حاصله و نیز منافع طرح جدید برای مردم شهر گزارشی ارائه دهند تا بر اساس اصل شفافیت مشخص شود که طرح ترافیک جدید چقدر در کاهش آلودگی هوا و ترافیک موثر بوده و چقدر به اهدافی که به هنگام تصویب طرح اعلام شده بود، رسیدهایم.
انتهای پیام/