سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدودف: غربی‌ها متوجه خواهند شد که دوستی با روسیه بهتر از تقابل با آن است

نخست‌وزیر روسیه گفت تنش‌ها بین مسکو و کشور‌های غربی تا ابد ادامه نخواهد داشت و آن‌ها متوجه خواهند شد که دوستی با این کشور بهتر از تقابل با آن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه، اعلام کرد گمان نمی‌کند تنش‌ها بین روسیه و کشور‌های غربی تا ابد ادامه یابد. او گفت: معتقدم آمریکا و کشور‌های اروپایی پی خواهند برد که دوستی و تعامل با روسیه بهتر از تقابل با این کشور است.

وی در گفتگو با روزنامه کامرسانت افزود: گمان نمی‌کنم مسائل کنونی (تنش‌ها بین روسیه و کشور‌های غربی) تا ابد ادامه یابد و بر این باورم همسایگان اروپایی ما متوجه خواهند شد که دوستی و همکاری با روسیه بهتر از تقابل با آن است. امیدوارم آمریکا نیز در نهایت متوجه این مسئله شود.

نخست وزیر روسیه تاکید کرد: «این روسیه نبود که تحریم‌ها، اخراج دیپلمات‌ها و فشار اقتصادی را آغاز کرد. در این زمینه توپ همواره در زمین آن‌ها (غربی‌ها)  بوده است. آن‌ها تنها باید تمایل خود را برای ازسرگیری مناسبات نشان دهند. ما همواره آماده هستیم و ابراز تمایل می‌کنیم.» 

مدودف در پاسخ به این سؤال که آیا ابتکار عمل امضا پیمان امنیتی اروپا که روسیه پیش از مناقشه با گرجستان پیشنهاد کرده بود ممکن است بار دیگر مطرح شود، افزود: هر ایده‌ای ممکن است مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.