سناتور جمهوری‌خواه آمریکا اعلام کرد تکمیل تحقیقات درباره نقش ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا به نفع دونالد ترامپ خواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «مارکو روبیو»، سناتور جمهوری خواه ایالت فلوریدا در سنای آمریکا روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد به نفع «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور است که اجازه دهد رابرت مولر، مسئول تحقیقات درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا تحقیقات خود را تکمیل کند.

روبیو در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اعلام کرد: بهترین اتفاقی که می تواند برای ترامپ و کشور بیافتد این است که تحقیقات رابرت مولر تکمیل و حقیقت آشکار شود.

او در ادامه مدعی شد: همه مدارک معتبری که ارتباط تیم دونالد ترامپ با مقامات روس را نشان می داد تاکنون افشا شده است.

زمانی که از روبیو پرسش شد آیا دونالد ترامپ انجام مصاحبه با رابرت مولر را درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا می پذیرد یا خیر، وی با حمایت از ترامپ پاسخ داد: «اگر هم رئیس جمهور چنین مصاحبه ای را نپذیرد، هرگز او را قضاوت نخواهم کرد. افراد زیادی هستند که بی گناهند و وکیل به آنها می گوید هرگز به پرسش دادستانها پاسخ ندهند».

دونالد ترامپ پیشتر اعلام کرده بود حاضر است با رابرت مولر گفتگو کند؛ اما وکلای او درباره این مسئله به او هشدار داده اند. گزارشها حاکی از آن است که در حال حاضر دو طرف در حال گفتگو برای برگزاری یک جلسه پرسش و پاسخ میان ترامپ و مولر هستند، با این شرط که مولر دامنه پرسش هایش را محدود کند.

دونالد ترامپ چهارشنبه هفته گذشته در حساب توییتر خود نوشت: «وضعیت هولناک است و جف سشنز، دادستان کل کشور باید همین الان و پیش از لکه دار کردن کشورمان به این تحقیقات پایان دهد.»

رئیس جمهور آمریکا بارها تلاش کرده موضوع ارتباط با روسیه را به سمت «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات آمریکا و ارتباط او با روسها تغییر دهد. ترامپ پیشتر اعلام کرده بود اگر مولر همه موارد را عادلانه بررسی کند، بی گناهی او در این پرونده اثبات خواهد شد.

روسیه تاکنون بارها ادعای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تکذیب کرده است. دونالد ترامپ هم پیشتر گفته بود که گمان نمی کند روسیه در این انتخابات مداخله کرده باشد و اگر چنین اتفاقی افتاده باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا باید مانع آن می شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار