سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از 3 هزار هکتار از اراضی خراسان جنوبی زیر کشت عناب

ولی پور مطلق مدیر جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: استان خرسان جنوبی 3 هزارو120هکتار آن زیر کشت عناب است

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ولی پور مطلق مدیر جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در بازید از مزارع  عناب  در روستای سیوجان  در جمع اصحاب رسانه گفت: با توجه به اینکه در گذشته تولید عناب 4800تن  بوده اکنون  تولید عناب در خراسان جنوبی  5 هزار و 460تن است.

وی افزود: این نشانه  توسعه  در کشت عناب در استان خراسان جنوبی است .

  ولی پور مطلق ادامه داد: عناب یک نوع گیاه دارویی که سازگار  با شرایط  اقلیمی وبه یک محصول مزیت دار در خراسان جنوبی تبدیل شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی استان  خراسان جنوبی با اشاره به اینکه عناب به دلیل اینکه در منطقه از توجیه اقتصادی خوبی برخوردار است  باید جایگاه قابل قبولی در کشاورزی باید داشته باشد اظهار کرد: از مزیت های تولید عناب  مصرف کم آب،  سازگاری با اقلیم مناطق  در عین حال توجیه اقتصادی نسبت به محصولات دیگر استان است.

وی گفت: مجصول عناب در خراسان جنوبی دارای بازار فروش مناسب است و دانش بومی مردم منطقه نسبت به پرورش عناب باعث توسعه این محصول شده است.

ولی پور مطلق در پایان به مناسبت هفته  خبرنگار نیز گفت: خبرنگاران حلقه ارتباط بین تولید و مردم داست و از آن ها خواست تا ظرفیت ها و پتانسیل های موجود را معرفی کنند و مشکلات را  همراه با پیشنهاد که می تواند یز در هر حوزه معرفی کنند.

انتهای پیام / ط آ

بازدید از باغات عناب  بیرجند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.