وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ کیلومتر از این کریدور در محدوده آذربایجان غربی قرار دارد، بیان کرد: ورودی و خروجی مسیر این کریدور در شهرهای این استان از جمله مهاباد باید به بزرگراه و مسیر چهار بانده مجهز شود.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: ۵۰ درصد از محدوده این کریدور شامل ۱۵۰ کیلومتر در استان آذربایجان غربی به اتمام رسیده است.
وی افزود: ۱۰۰ کیلومتر دیگر از این کریدور در محدوده استانهای آذربایجان غربی و کردستان هم امسال با اعتباری بالغ ۶۵۰ میلیارد ریال آماده سازی میشود که ۸۰ درصد آن تاکنون تخصیص یافته است.
«خادمی» با بیان اینکه اعتبار پیش بینی شده برای اجرای این طرح ملی در سال جاری کمتر از سال گذشته است، ادامه داد: برای تامین اعتبار بیشتر از سایر منابع در اختیار دولت و اسناد خزانهای که خارج از سقف اعتبار به وزارتخانه اختصاص مییابد، تلاش میشود.
وی همچنین با اشاره به اینکه طرحهای بزرگ ملی دیگری در آذربایجان غربی در حال اجراست، گفت: برای چهار بانده کردن جادههای این استان به سمت جادههای مرزی و مسیر ارومیه به تبریز برنامه ریزی شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طرح راه آهن مراغه - ارومیه با ۱۸۴ کیلومتر طول و با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن در دست اجراست، گفت: آخرین مراحل ریل گذاری نقده به سمت ارومیه در حال اتمام است و پیش بینی میشود این طرح تا پایان تابستان به بهره برداری برسد.
«خادمی» با اشاره به اینکه رییس جمهوری یا معاون اول در آیین افتتاح این طرح ریلی حضور مییابد، اضافه کرد: آذربایجان غربی سومین استانی است که امسال به شبکه سراسری ریلی کشور متصل میشود.
بخش حمل و نقل ۲ نقش اساسی در اقتصاد کشور دارد؛ اولین نقش و کارکرد آن اثر مستقیمی است که به عنوان یک فعالیت اقتصادی بر ایجاد اشتغال میگذارد و دومین کارکرد آن فراهمکردن یکی از کلیدیترین زیرساختهای اقتصادی برای رشد و توسعه اقتصادی سایر بخشهای اقتصاد است.
انتهای پیام/ع