سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست فرمانداری بردسکن:

سلامت و امنیت غذایی مردم باید به عنوان یک اصل مهم مورد توجه قرار گیرد

سرپرست فرمانداری بردسکن گفت: فرهنگ ورزش کردن و استفاده از غذای سالم و مفید دو نیاز اساسی مردم در جامعه است که باید ترویج شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ابراهیم قاسم پورسرپرست فرمانداری بردسکن در کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان با اشاره به فرهنگ سازی در زمینه عدم استفاده از غذا‌های ناسالم ضروری گفت : فرهنگ ورزش کردن و استفاده از غذای سالم و مفید دو نیاز اساسی مردم در جامعه است که باید ترویج شود.

وی تصریح کرد: مرگ و میر‌ها در کشور به دلیل بیماری‌های غیر واگیر دغدغه وزارت بهداشت درمان است که مهمترین عوامل زمینه ساز مشترک در اغلب این بیماری‌ها تحرک بدنی ناکافی، تغذیه ناسالم، مصرف دخانیات، آلاینده‌های محیطی و پرفشاری خون می‌باشد.

سرپرست فرمانداری بردسکن گفت: موضوع کنترل بیماری‌های غیرواگیر یکی از مسائل مهم نظام سلامت است و در همین راستا کمیته ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر تشکیل گردیده است.

قاسم پور افزود: امنیت غذایی از محور‌های اصلی در پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ و ارتقاء سلامت جامعه است و باید به این مهم توجه ویژه شود.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی بردسکن هم گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید به بحث بهداشت و سلامت توجه ویژه‌ای داشته و یکی از برکات طرح تحول نظام سلامت که در دولت کلید خورد ارائه خدمات مطلوب سلامت به مردم است که مشکلات زیادی را در حوزه بهداشت ودرمان برطرف کرد.

وی با اشاره به اجرای طرح نظام ارجاع الکترونیک از سطح یک به دو به صورت پایلوت برای اولین بار در استان در بردسکن افزود: این طرح باید تاپایان دولت دوازدهم در کل کشور اجرایی شود و تاکنون در برخی از استان‌های کشور به صورت پایلوت در حال اجرا است که از استان خراسان رضوی شهرستان بردسکن به صورت پایلوت انتخاب شده است.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی بردسکن تاکید کرد: با اجرای این طرح بیماران دیگر نیازی نیست خود اقدام به نوبت دهی از متخصصین داشته باشند بلکه با مراجعه به دکتر در صورت نیاز به صورت الکترونیک برای بیمار نوبت گرفته می‌شود وبدون هیچ گونه مشکلی می‌تواند با تعرفه دولتی به متخصص تعیین شده از قبل مراجعه کند.

انتهای پیام//ح. ص.


ورزش و غذای سالم دو نیاز اساسی مردم در جامعه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.