سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کره جنوبی: آمریکا باید به وعده‌هایی که به کره شمالی داده است عمل کند

کره جنوبی همسایه شمالی خود و همچنین آمریکا را به اجرای تعهدات مطرح شده میان دو طرف در نشست سنگاپور دعوت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، «کیم ایو کایم»، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی [کاخ آبی] اعلام کرد سئول از پیونگ یانگ خواسته است تا روند توقف برنامه ‌های هسته‌ای خود را تسریع بخشد. همچنین واشنگتن باید به وعده هایی که به پیونگ‌یانگ داده است، عمل کند.

او در جمع خبرنگاران گفت: ما از کره شمالی می خواهیم به فرایند توقف برنامه هسته‌ای خود سرعت بخشد. همچنین از آمریکا می خواهیم تا تلاش های صادقانه خود را درباره اقداماتی که کره شمالی انجام می دهد، نشان دهد.

این مقام کره جنوبی در حالی چنین اظهاراتی را بیان کرده است که طی دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در ماه ژوئن دو طرف در خصوص غیرهسته‌ای شدن شبه جزیره کره به توافق رسیدند. دونالد ترامپ این دیدار را موفقیت‌آمیز توصیف و از اقدامات رهبر کره شمالی برای غیرهسته‌ای شدن شبه جزیره تشکر کرد. این در حالی است که برخی مقامات آمریکایی اعلام کردند پیونگ یانگ به رغم مذاکره با آمریکا همچنان به فعالیت های هسته ای خود ادامه می دهد. از سوی دیگر، مقامات پیونگ‌یانگ پس از دیدار با  مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، خواسته‌های واشنگتن برای خلع سلاح یکجانبه کره شمالی را «گانگستر مانند» توصیف کرده بودند.

این در حالی است که کره شمالی همچنان به توافق پایبند است. از مهمترین نشانه‌های پایبندی پیونگ یانگ به تعهداتش بازگرداندن بقایای اجساد ده ها تن از سربازان آمریکایی که در جنگ کره کشته شدند، به واشنگتن است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.