سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام حزب‌الله: معادلات رژیم صهیونیستی در سوریه شکست خورد و حالا باید به شروط محور مقاومت تن دهد

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان گفت با تغییر معادلات میدانی در سوریه، اسرائیل از شدت ترس دست به دامن آمریکا و روسیه شده اما باید به شروط طرف پیروز یعنی محور مقاومت تن دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان اعلام کرد لبنان نخستین طرفی است که از پیروزی بزرگ در سوریه بهره مند خواهد شد؛ چرا که مرزهای خود را امن کرده و با بازگشایی گذرگاه «نصیب» و بازگشت آوارگان اقتصادش را بهبود خواهد بخشید. اما افرادی هستند که در کمین لبنانی ها و تشکیل دولت نشسته اند؛ چرا که نتایج انتخابات پارلمانی، پروژه سیاسی آنها را در لبنان با شکست مواجه کرد.

وی در مراسم گرامیداشت حاج انیس ایوب، پدر شهید حسین انیس ایوب که در حسینیه شهرک سلعا بزگرار شد، گفت: رژیم عربستان که با پرداخت پول در انتخابات پارلمانی مداخله کرد و شکست خورد، امروز می خواهد نتایج انتخابات را وارونه و شروطش را برای تشکیل دولت در لبنان اعمال کند؛ از این رو تلاش می کند تا بوسیله پول و با تهدید، ائتلافی داخل دولت آینده بوجود آورد و برای برخی، محدودیت هایی اعمال کند.

شیخ نبیل قاووق همچنین گفت سوریه بر مشکلات بزرگ پیروز شد و چیزی به دستیابی کامل به پیروزی در تمامی سرزمین های سوریه که اراده آمریکا و اسرائیل را در هم شکسته، باقی نمانده است. به همین دلیل امروز رژیم صهیونیستی از شدت ترس به خاطر رسیدن محور مقاومت به مرزهای جولان فریاد سر می‌دهد و دست به دامن روسیه، آمریکا و سازمان ملل شده و شرط می‌گذارد اما معادلات میدانی «قدرتمندتر» است و طرف شکست‌خورده نمی‌تواند شروطش را تحمیل کند و باید به شروط طرف پیروز یعنی محور مقاومت تن دهد.

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان ، خاورمیانه ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.