سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابوترابی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

موافقت کمیسیون شوراها با کلیات طرح شهرستانی، استانی شدن انتخابات مجلس

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور از موافقت اعضای این کمیسیون با کلیات طرح شهرستانی، استانی شدن انتخابات مجلس خبر داد.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد در گفت‌وگو با  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مباحث مطرح شده در جلسه عصر امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، اظهار کرد:‌ در این جلسه اصلاح قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی در دستور کار بود و اعضای این کمیسیون با کلیات طرح شهرستانی، استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی موافقت کردند.

وی درباره این طرح گفت:  برای مثال اگر بنده بخواهم در حوزه انتخابیه نجف آباد رأی دهم،‌ علاوه بر نماینده نجف آباد،‌ باید به 20 نماینده سایر شهرستان‌های استان اصفهان رأی دهم و نماینده نجف آباد کسی می‌شود که حداقل کف 15 آراء در شهرستان نجف آباد را کسب کرده باشد و در لیست استانی هم بیشتری رأی را آورده باشد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور درباره مزایای این طرح، تصریح کرد: این طرح منجر به حرکت به سمت حزبی شدن می‌شود و از سوی دیگر نمایندگان از فعالیت‌های جزئی و محلی به سمت فعالیت‌های ملی حرکت می‌کنند.

ابوترابی افزود: این طرح معایبی هم دارد چراکه در حال حاضر حداقل دسترسی مردم به نمایندگان مجلس است که با اجرای این طرح حداقل دسترسی را هم از مردم می‌گیریم.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای درست طرح استانی شدن انتخابات مجلس شورای اسلامی در وحله اول باید مدیریت جامع شهری داشته باشیم تا نمایندگان بتوانند بیشتر روی کارهای ملی تمرکز کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.