سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

وضعیت کاغذ در کشور هم اکنون بحرانی است/برخی مطبوعات ظرف ماه آینده توانایی چاپ شدن ندارند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وضعیت کاغذ در حال حاضر بحرانی و ممکن است بخشی از مطبوعات کشور ظرف ماه آینده توانایی چاپ نداشته باشند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان، سرخس، بخش‌های احمدآباد و رضویه در مجلس شورای اسلامی گفت: در حالی که ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی به کاغذ تخصیص داده شده است و واردات صورت می‌گیرد، ولی به دلیل عدم نظارت بر واردکنندگان، کاغذ مورد نیاز به دست مطبوعات، چاپخانه‌ها و ناشران نمی‌رسد و ان‌ها را در استانه تعطیلی قرار داده است.
 
وی افزود:  این امر منجر به تعطیلی بخشی از مطبوعات کشور به دلیل عدم توانایی تامین کاغذ مورد نیاز می شود.

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی با بیان این رسانه‌ها در انتشار و پوشش این موضوع ضعیف عمل کرده اند تصریح کرد: دولت باید مسئولیت خودش را در باره بحران کاغذ به خوبی انجام دهد، از این رو وزیر صنعت به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد و همچنین رئیس کل بانک مرکزی به مجلس فراخوانده شده اند تا روز سه شنبه در کمیسیون فرهنگی مجلس درباره بحران کاغذ توضیحات لازم را ارائه کنند.

قاضی زاده با اشاره به اینکه متاسفانه واردکننده کاغذ ارز دولتی را دریافت کرده و واردات صورت گرفته، ولی توزیع نمی‌شود، گفت: وظیفه نمایندگان نظارت بر مراکز توزیع نیست ،این وظیفه را نمایندگان صنعت و معدن، سازمان تنطیمات قیمت کالا و تعزیرات حکومتی بر عهده دارند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید دانست که مشکل، توزیع کنندگان خرد نیستند بلکه مشکل واردکنندگان اصلی هستند که متاسفانه توزیع به شکل مطلوب انجام نشده و احتکار صورت می‌گیرد و متاسفانه نظارتی وجود ندارد.
 
انتهای پیام// ه.ز
 

برخی نشریات در آستانه تعطیلی

برچسب ها: واردات کاغذ ، ارز د
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.