سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زمین‌های کشاورزی چابهار تا ۵۰ هزار هکتار قابل توسعه است

فرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: با توجه به حاصلخیزی زمین‌های کشاورزی این شهرستان می‌توان تا ۵۰ هزار هکتار کشت انواع محصولات زراعی و باغی را توسعه داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، غلامرضا مجیدی فرماندار شهرستان ویژه چابهار اظهار داشت: چابهار علاوه بر ظرفیت‌های تجاری، گردشگری و اقتصادی قابلیت‌های زیادی در زمینه کشاورزی دارد که در صورت تامین آب می‌توان کشاورزی را در هزاران هکتار توسعه داد.

وی بیان کرد: مهار کردن هدر رفت آب‌های فصلی، ساخت دگار برای مهار سیلاب و انجام کشت‌های دیم، اجرای خط انتقال آب از سد‌های پیشین و زیردان، ساخت بند‌های آبخیزداری خاکی و سنگی می‌تواند به توسعه کشاورزی کمک کند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: چابهار قابلیت‌های خوبی در ایجاد و تولید محصولات گلخانه ای، موز، میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری دارد که می‌توان با استفاده از شیرین سازی و انتقال آب دریا صد‌ها هکتار کشت گلخانه‌ای و برداشت صد‌ها تن محصول باغی را انجام داد.

وی ادامه داد: موقعیت بخش کشاورزی چابهار از نظر نوع خاک و آب هوا چشمگیر است و هم اینک بیش از ۱۳ هزار هکتار زمین مطلوب برای کشت دارد.

مجیدی گفت: متوسط میزان بارندگی سالانه چابهار در شرایط نرمال به کمتر از ۱۰۰ میلی متر می‌رسد و تنها راه موفقیت و ایجاد اشتغال استفاده از آب دریا برای کشاورزی است.

وی تصریح کرد: برخورداری از اقلیمی مستعد و طبیعی، پرورش و تولید انواع محصولات گرمسیری، نیمه گرمسیری باغی، محصولات زراعی فصلی و غیر فصلی در این منطقه فراهم شده است.

مدیر جهاد کشاورزی چابهار گفت: این شهرستان با توجه به آب و هوای مساعد می‌تواند به قطب کشاورزی در زمینه تولید انواع محصولات سبزی و صیفی، گرمسیری و نیمه گرمسیری تبدیل شود.

غلامحسین بامبری افزود: در سال‌های خوب آبی بیش از ۲۴ هزار نفر در بخش کشاورزی شهرستان چابهار مشغول بکار می‌شوند.

وی برداشت ۹۰۰ تن محصولات زراعی، سبزی، صیفی جات فصلی و خارج از فصل و افزون بر ۸۰ هزار تن انواع محصولات پر ارزش و متنوع باغی را تنها بخشی از ظرفیت‌های کشاورزی چابهار بر شمرد.

بامبری تداوم خشکسالی را از مهمترین مشکلات در حوزه کشاورزی عنوان کرد و افزود: بخش کشاورزی شهرستان چابهار براثر خشکسالی، گرمازدگی، سرمازدگی و زیر کشت نرفتن زمین‌های کشاورزی با خسارت ۲۶۳ میلیارد تومانی رو به رو شده و کشاورزان نیازمند پیگیری لازم برای جبران خسارت و کمک‌های بلاعوض هستند.

وی گفت: توجه به بخش کشاورزی سبب افزایش تولید ملی می‌شود.

انتهای پیام/ع

 برداشت ۹۰۰ تن محصولات زراعی، سبزی، صیفی جات فصلی و خارج از فصل

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.