سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهدوی: انتخاب داروان تکواندو در بازی‌های جاکارتا بر عهده اتحادیه آسیا است

رئیس کمیته داوران تکواندو گفت: انتخاب داروان در بازی‌های جاکارتا بر عهده اتحادیه آسیا است و دو داور آقا از ایران در این دوره حضور دارند.

حافظ مهدوی رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو در گفتگو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره حضور داوران تکواندو در بازی‌های آسیایی جاکارتا بیان کرد: فدراسیون لیست دواران بین المللی خود را در هر دو بخش مردان و بانوان به اتحادیه آسیا ارسال کرد و این اتحادیه با حضور دو نفر از داوران آقا در این دوره از بازی‌ها موافقت کرد.

او ادامه داد: انتخاب داوران در رقابت جهانی و آسیایی بر عهده فدراسیون جهانی یا اتحادیه آسیا است و مسئولان فدراسیون تمام تلاش خود را برای حضور داوران تکواندو در تمام مسابقات به کار می‌گیرند.

مهدوی گفت: در هر رقابتی بر اساس نظر اتحادیه آسیایی برخی از داوران دعوت می‌شوند و اگر در این دوره از بازی‌های آسیایی بانوان ما حضور ندارند دلیل بر کوتاهی و کم کاری مسئولان فدراسیون تکواندو نیست.

او افزود: مسابقات تکواندو آسیا تنها به این بازی‌ها ختم نمی‌شود و در آینده باز هم رقابت‌هایی در قاره کهن برگزار می‌شود که به طور حتم داوران ما در هر دو بخش مردان و بانوان حضور خواهند داشت.

رئیس کمیته داوران تصریح کرد: شرایط برای حضور داوران در هر دو گروه پومسه و کیورگی یکسان است و داورانی که متقاضی حضور در کلاس‌های بین المللی باشند با حمایت فدراسیون در کلاس‌ها حاضر می‌شوند و اگر داوران ما بتوانند در هر دو بخش کیورگی و پومسه فعال باشند در رقابت‌های آسیایی احتمال حضور آن‌ها بیشتر می‌شود.

او عنوان کرد: به دلیل اینکه رقابت‌های آسیایی در هر دو بخش کیورگی و پومسه به طور همزمان برگزار می‌شود و داورانی که بتوانند در هر دو رشته فعال باشند در بیشتر رقابت‌ها دعوت خواهند شد، اما در رقابت‌های جهانی به دلیل اینکه روز‌های مسابقات متفاوت است داورانی را هم که در یک رشته فعال هستند به رقابت‌ها دعوت می‌کند.

مهدوی عنوان کرد: تعداد داوران ما از نظر کمیتی بسیار خوب است و نباید به دلیل حضور نداشتن داوران در برخی رقابت‌ها ایجاد حاشیه کرد چرا که این انتخاب بر عهده مسئولان جهانی تکواندو است و در هر مسابقه برخی از داوران برای قضاوت حاضر می شوند.

رئیس کمیته داوران فدراسیون تکواندو گفت: مسئولان فدراسیون از هر دو گروه مردان و بانوان برای قضاوت در رقابت‌های بین المللی حمایت می‌کنند و نباید نزدیک رقابت‌ها برای تکواندو ایجاد حاشیه کرد.امیدوارم در این دوره از بازی ها هم ملی پوشان تکواندو و هم داوران ما عملکرد موفقی داشته باشند.


بیشتر بخوانید:

اسدپور: بازی‌های جاکارتا حکم المپیک آسیایی را دارد

عسگری: هیچ تیمی را در بازی‌های آسیایی دست کم نمی‌گیریم


انتهای پیام/

اظهارات مهدوی درباره حضور داوران تکواندو در بازی‌های آسیایی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.