سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار شهرستان قروه خبر داد:

خرید بیش از ۱۵۰ هزار تن گندم در قروه

فرماندار قروه از خریداری بیش از ۱۵۰ هزار تن گندم در شهرستان خبر داد و بر دقت در افت زنی و صبوری به خرج دادن برای بررسی کیفیت گندم تأکید کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرماندار قروه بازدیدی از مراکز خرید و سیلو‌های گندم در شهرستان قروه داشت.

در این بازدید برای نخستین بار سه مؤلفه اساسی «صبوری، دقت و سرعت» در هنگام افت گیری گندم دریافتی از کشاورز مدنظر قرار گرفت.

مسئله‌ای که فرماندار در هر مرکز و سیلویی که می‌رفت از مسئول افت زنی درخواست مراحل کار را می‌کرد و تا زمانی که به تطبیق آنچه در حال انجام بود با افتی که از قبل نوشته شده بود نمی‌پرداخت، محل را ترک نمی‌کرد.

همچنین دیگر نکته مهمی که زیر ذره بین «موحد امان اللهی» قرار گرفت، سامانه ثبت گندم بود که از نظر بروز رسانی و تطبیق با مقدار نوشتاری بررسی شد.

وی در جریان این بازدید ، از ارزیابی مراکز و سیلو‌های گندم گفت و اظهار داشت: تا کنون در شهرستان قروه ۱۵۰ هزار و ۵۶ تن گندم از کشاورزان خریداری شده که از این میزان ۳۴ هزار و ۲۱ تن به خارج از شهرستان حمل گردیده است.

به گفته امان اللهی از میزان گندم خریداری شده در حال حاضر ۷۳ هزار و ۱۹۰ تن مربوط به مراکز خرید تعاون روستایی، ۷۳ هزار و ۳۰۰ تن در سیلو‌ها و ۳ هزار و ۵۶۶ تن مختص به انبار غله است.

وی همچنین به پرداخت هزینه گندم خریداری شده از کشاورزان اشاره کرد و افزود: کشاورزانی که تا یک مرداد ماه گندم خود را تحویل و در سامانه ثبت شده است ۵۰ درصد پول خود را دریافت کرده اند و مابقی هم به مرور پرداخت خواهد شد.

امان اللهی در پاسخ به این سؤال که چرا بین افت زنی مراکز خرید تعاون روستایی با سیلو‌های بخش خصوصی تفاوت وجود دارد، بیان کرد: شاخص افت زنی طبق استاندارد ابلاغی برای هر مرکزی یکی است، اما مراکز تعاون روستایی ملاحظه کشاورز را دارد و مقداری به وضعیت کشاورز توجه بیشتری نشان می‌دهد.

وی بر دقت در افت زنی و صبوری به خرج دادن این مسئله برای رعایت عدالت تأکید و وضعیت مراکز و سیلو‌ها را به نسبت مناسب ارزیابی کرد.

انتهای پیام/ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.