سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۸ هزار میلیارد ریال برای نوسازی مدارس اختصاص یافت

مدیر امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار برای نوسازی مدارس کشور اختصاص و بیش از ۸۰ درصد آن تخصیص یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ سعید طاهری روز شنبه در حاشیه بازدید از مدارس در دست نوسازی مهاباد گفت: این اعتبار برای نوسازی، بازسازی، مقاوم سازی، تجهیز و تعمیرات اماکن ورزشی کل مدارس کشور در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به پرداخت کل اعتبار طرح‌های مدارس خیرساز به میزان بیش از چهار هزار میلیارد ریال برای نخستین بار در چهار ماه اول سال جاری، بیان کرد: برای برداشت نزدیک به سه میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی در راستای بازسازی مدارس فرسوده کشور مجوز مقدماتی اخذ شده است.

وی اضافه کرد: چهار هزار طرح نیمه تمام در حوزه آموزش و پرورش در کل کشور وجود دارد که شامل طرح‌های استانی، ملی، غیردولتی و خیرساز بوده و برای تکمیل آن‌ها به بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر امور آموزش و پرورش عمومی و فنی و حرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه با اشاره به پایین بودن شاخص فضای آموزشی در آذربایجان غربی ادامه داد: متوسط سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در کشور پنج مترمربع و در این استان ۴.۰۹ مترمربع است و برای جبران این کمبود در سال‌های جاری و آینده تلاش می‌شود.

 مدیر امور آموزش و پرورش عمومی و فنی وحرفه‌ای سازمان برنامه و بودجه کشور و مدیر کل اداره آموزش و پرورش آذربایجان غربی به همراه فرماندار و رئیس اداره آموزش و پرورش مهاباد از طرح‌های در دست بازسازی مهاباد بازدید کرد.

طاهری پیش از این بازدید از طرح‌های در دست اجرای آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر بازدید کرده بود.

شهرستان مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

انتهای پیام /پ

 

نوسازی مدارس فرسوده در مهاباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.