سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توضیح معاون پرستاری درباره شائبه‌های مربوط به کدرشته محل پرستاری

حضرتی گفت: کد رشته‌های پرستاری اعلام شده در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری برای همه رشته ها یکسان است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مریم حضرتی معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: کد رشته‌های پرستاری اعلام شده برای دانشگاه‌های علوم پزشکی بندرعباس و کردستان در دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری با سایر کد رشته‌های پرستاری اعلامی دانشگاه‌های علوم پزشکی، هیچ تفاوتی ندارد.
 
وی ادامه داد: داوطلبانی که در رشته‌های گروه پرستاری پذیرفته می‌شوند، در مقطع کارشناسی به مدت چهار سال در دانشکده‌های پرستاری و مامایی تحصیل می‌کنند و همزمان با تحصیل در دانشکده‌ها برای گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی (در سال چهارم تحصیل) در بخش‌های مختلف بیمارستانی و مراکز درمانی حضور می‌یابند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت تصریح کرد: هر ساله ظرفیت‌های رشته‌های گروه پرستاری طبق اعلام دانشگاه‌ها از طریق سازمان سنجش در دفترچه کنکور سراسری منتشر می‌شود و در دفترچه اعلامی امسال هم مطلبی درباره  کد رشته‌های پرستاری در دانشگاه‌های علوم پزشکی بندرعباس و کردستان اعلام شده بود که باعث برداشت‌های متفاوت شد.

حضرتی به نقل از حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی بیان کرد: این کد‌های اعلام شده در دانشگاه‌های علوم پزشکی بندرعباس و کردستان با کد رشته‌های پرستاری در سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی، هیچ تفاوتی ندارد و دانشجویان این دانشگاه‌ها برای گذراندن دوره‌های بالینی می‌توانند از ظرفیت بیمارستان‌های میناب و سقز نیز استفاده کنند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: بحثی که درباره  کدرشته‌های پرستار بیمارستانی در سال گذشته وجود داشت، به طور کامل خاتمه یافته است و گروه‌های مختلف پرستاری از این جهت نگران نباشند.

انتهای پیام/

چگونگی پذیرش در رشته های پرستاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.