سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده از تیم قوی اقتصادی در بدنه دولت

تاکید بر لزوم استفاده از تیم قوی اقتصادی در بدنه دولت و برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی از مسائل مهم مطرح شده در نماز جمعه دیر و بردخون بود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با اشاره به التهابات بازار اظهار داشت: این مشکلات ناشی از ضعف تیم اقتصادی دولت، تخلفات و سوء استفاده افراد فرصت طلب و جنگ روانی دشمن است.

وی افزود: دشمنان با استفاده از جنگ روانی واعتماد زدایی از مسئولان بدنبال ناامید کردن مردم و فراخوان حضور مردم در خیابان‌ها بودند که مردم بیدار و وفادار به نظام اسلامی دست رد بر سینه دشمنان اسلام و منافقین زدند.

امام جمعه بندر دیر گفت: از مردم شریف ایران واستان بوشهر و شهرستان دیر که نقشه دشمن را خنثی و ان‌ها را مأیوس کردند تشکر می‌کنم.

وی عنوان کرد: مردم آگاه ما علی رغم مشکلات پای این نظام ایستاده اند و می‌دانند که بخش عمده مشکلات توطئه دشمن است که البته دولتمردان و مسئولان باید بیش از این بفکر مردم باشند و نگذارند ضد انقلاب از این زخم‌ها سوء استفاده کند.

حسینی ادامه داد: مطالبه رهبری، مراجع و مردم از دولت و فوه قضاییه این است که در بحث فساد و مفسدین برخورد جدی، قاطع و انقلابی داشته باشند.

خطیب جمعه دیر با تأکید بر لزوم کارآمدی و قوی بودن تیم اقتصادی دولت بیان داشت: ما در بخش اقتصاد باید در مقابل آمریکا بک ستاد فرماندهی قوی داشته باشیم که به تک آن‌ها پانک بزند و افرادی که واقعا توانمندی و کارآمدی لازم را ندارند بدون رودبایستی کنار گذاشته شوند.

وی افزود: مسئولین باید میان مردم بیایند و شفاف سازی کرده و برنامه خود را بگویند و رئیس جمهور محترم نیز با حضور در سیمای جمهوری اسلامی با مردم سخن بگوید چرا که همین غیبت‌ها و عدم حضور باعث جنگ روانی دشمن می‌شود.

حسینی در رابطه با درخواست مذاکره با ایران که از سوی ترامپ مطرح شده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه برخی در داخل از گذشته درس نمی‌گیرند و ذوق زده شدند درحالی که یه ترامپ که به برجام به عنوان یک توافق بین المللی پایبند نبود نمی‌توان اعتماد کرد، البته رؤسای جمهور گذشته آمریکا نیز این گونه بوده اند.

امام جمعه دیر با اشاره به برکناری جمعی از مدیران شهرستان دیر از اداره اشتغال منطقه ویژه اقتصادی پارس گفت: در این رابطه با مدیرعامل منطقه ویژه صحبت کردم که ایشان دلایلی برای این کار خود داشتند و بنده بخاطر جلوگیری از سوء تفاهمات این مسائل را اینجا بیان نمی‌کنم، اما یک هفته به نماینده مجلس مهلت داده‌ام که پیگیری لازم انجام و نتیجه را گزارش کنند.

وی افزود: در گذشته همواره انتقاد داشتیم که چرا نیرو‌های بومی ما را بکار نمی‌گیرند و الان یک دفعه چند نفر مدیر دیری در منطقه ویژه را برکنار کردند که مایه تاسف و نگرانی است.

حسینی با تبریک روز خبرنگار تأکید کرد: خبرنگاران در انعکاس رویداد‌ها و مسائل رعایت صداقت و امانت داری داشته باشند و در کنار نقد سازنده نقاط قوت را بیان کنند و مسئولین نیز بفکر حل مشکلات این قشر باشند.

وی یاد آور شد: نقش شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی و به صحنه آوردن مردم در دفاع از نظام اسلامی و مقابله با توطئه‌های دشمن و حمایت از مظلومین بر کسی پوشیده نیست.

خطیب جمعه دیر ابراز کرد: امروز هم اگر هوشیار نباشیم کسانی هستند که می‌خواهند این انقلاب را به انحراف بکشند.

وی افزود:در اسلام به حقوق بشر و کرامت انسان‌های سفارش فراوان شده، اما متأسفانه امروزه علاوه بر غربی‌ها برخی کشور‌های به ظاهر اسلامی که نمی‌توانند پایبند به احکام اسلامی باشند آبروی مسلمانان را برده اند.

حسینی در رابطه با مشکلات جایگاه پمپ بنزین قدیم شهر دیر بیان کرد: یک روز پس از راه اندازی مجدد این جایگاه متأسفانه به خاطر وجود آب در بنزین خسارت‌هایی به وسایل نقلیه شهروندان وارد شده که باید جبران شود.

لزوم برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی

حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در خطیه‌های این هفته نماز اظهار داشت: در نظام مردم سالار دینی مسؤلان نسبت به مردم وظایفی دارند که باید برای عملی شدن آن تلاش کنند.

وی افزود: عدم تبعیض در واگذاری امکانات مالی و اقتصادی و پست و مقام و برخورد یکسان با همه مردم و قایل نشدن امتیاز ویژه برای دوستان و آشنایان، اجرای عدالت در جامعه، داشتن همراهانی با اصالت خانوادگی و عدم واگذاری پست و مقام و قدرت به نزدیکان و بستگان بخشی از این وظایف است.

رکنی حسینی اضافه کرد: با هرگونه تبعیض و بی عدالتی و فساد مبارزه شود و بیت المال به طور مساوی در اختیار همه مردم قرار گیرد نه اینکه یک درصد حق ۹۹ درصد جامعه را تصاحب کنند.

امام جمعه بردخون ابراز داشت: ۱۷ مرداد تعدادی از دیپلمات‌ها و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی در افغانستان به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران زبان گویای مردم هستند، گفت: به دلیل عدم جایگاه مشخصی برای خبرنگاران برخی تحمل انتقاد و شنیدن واقعیات را ندارند و از آنان گلایه می‌کنند.

خطیب جمعه بردخون ادامه داد: رسالت خبرنگار بیان مشکلات و ضعف‌ها در جامعه است، اما بعضی از مسؤلان، آنان را به تخریب و سیاه نمایی متهم می‌کنند که مناسب نیست.

وی از تلاش‌ها و فعالیت‌های خبرنگار صدا و سیما و مهر و فارس به دلیل انعکاس مشکلات منطقه و همکاری با ستاد نماز جمعه تقدیر کرد.

رکنی حسینی به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت:آمریکا و غرب برای انزوا کشیدن دولت و ملت ایران دست به هر توطیه‌ای زده اند و اکنون جنگ اقتصادی راه انداخته اند.

امام جمعه بردخون تصریح کرد:قدرت خرید مردم روز به روز کمتر می‌شود و ارزش پول ملی کاهش یافته که دولتمردان باید تلاش کنند در جنگ اقتصادی پیروز شویم.

وی خواهان تغییر تیم اقتصادی دولت شد و افزود: با تغییر یک نفر وضعیت اقتصادی تحول خاصی نکرده و نیاز است مدیران با انگیزه و انقلابی جایگزین شوند.

رکنی حسینی از نگاه حزبی و جناحی انتقاد کرد و اظهار کرد: به دلیل نگاه سیاسی افراد لایق و شایسته کنار گذاشته شده اند و افراد نالایق را منصوب کرده اند که کارساز نیست.

وی گفت: بسیاری از مشکلات نتیجه عملکرد دشمنان خارجی نیست بلکه افراد کارآمد کنار می‌روند و افراد چاپلوس منصوب می‌شوند.

امام جمعه بردخون ادامه داد: با قاطعیت و شجاعت با مفسدان اقتصادی مبارزه شود و اگر به افراد صاحب نفوذ وابسته اند آنان را مجازات کنند تا وضعیت اقتصادی تغییر کند.

خطیب جمعه بردخون گفت: مسؤلان با مردم صادقانه سخن بگویند و آنان را از طرح‌ها و برنامه‌ها آگاه کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه مسؤلان با مردم سخن نمی‌گویند، گفت: برخلاف انتظار مردم، مسؤلان در بین مردم حاضر نمی‌شوند و با آنان سخن نمی‌گویند که این باعث نا امیدی مردم شده و گاه عده‌ای به خیابان‌ها می‌آیند که خطرناک است.

رکنی حسینی خاطرنشان کرد: ایران اسلامی نظامی قدرتمند با پشتوانه مردمی دارد که مسؤلان باید از این فرصت برای غلبه بر دشمن استفاده کنند و دشمن را از عملکرد خود پشیمان کنند.

در پایان نماز جمعه و در آستانه روز خبرنگار با تقدیم لوح تقدیر از تلاش‌های خبرنگار خبرگزاری‌ها و صداو سیما تقدیر شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: نماز جمعه ، صدای مردم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.