امام جمعه دلوار با تاکید بر لزوم برخورد انقلابی و قاطع با اخلالگران در اقتصاد و امنیت کشور، گفت: نسخه شفابخش درد‌ها و آلام کنونی جامعه بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی است.

نسخه شفابخش درد‌های جامعه بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،حجت الاسلام علی زاهددوست در نماز جمعه دلوار اظهار داشت: در هفته‌های اخیر شاهد تلاطم و فراز و نشیب‌هایی در بازار سکه و ارز، خودرو، لوازم خانگی و حتی محصولات غذایی بودیم، این افسارگسیختگی‌ها نشان داد که جنگ روانی و مدیریت‌شده رسانه‌های خارجی توانسته است در بعضی موارد به موفقیت‌هایی دست پیدا کند.

وی اضافه کرد: گام دوم این پروژه توسط رسانه‌های بیگانه ناامیدسازی افکار عمومی نسبت به کنترل اوضاع از سوی دولت و حاکمیت بود که برداشته شد و این رسانه‌ها تلاش کردند اعتماد مردم را نسبت به مسئولان کشور جهت کنترل مشکلات اقتصادی و ارزی سلب کنند.

امام جمعه دلوار افزود: گام سوم آن‌ها با فراخوان و سازماندهی تجمعات، اعتراض‌های خیابانی، آشوب و اغتشاش برداشته شد. در روز‌های اخیر شاهد آن بودیم که شبکه‌های ماهواره‌ای و کانال‌های معاند در فضای مجازی تلاش‌های زیادی را برای به میدان آوردن مردم در اعتراض به برخی فساد‌ها و ناکارآمدی‌ها رقم زدند.

وی بیان کرد: اعتمادزدایی، اعتبارزدایی، سیاه‌نمایی و ناامیدسازی مردم در دستور کار رسانه‌های دشمن قرار گرفته تا به خیال خام خود بتوانند بین مردم و حاکمیت فاصله و جدایی بیندازند، اما به تعبیر مقام معظم رهبری این خیال خام راه به جایی نخواهد برد چرا که دشمن، مردم ما را نشناخته است.

زاهددوست خاطرنشان کرد: در عین حال باید توجه داشت که عملیات روانی دشمن بر بستر‌هایی سوار می‌شود که زمینه توفیق و موفقیت در آن وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: به یقین بخشی از مشکلات موجود در جامعه معلول ظهور و بروز فساد در برخی دستگاه‌ها، ناکارآمدی برخی مسئولان، انفعال، پشت میزنشینی و عدم خلاقیت برخی از مدیران است که این نقایص و چالش‌های جدی باید هر چه سریع‌تر و با همت و تلاش همه قوای کشور مرتفع شود تا بتوانیم با اعتماد به نفس کامل در برابر هجمه‌های دشمن ایستاده و طراحی‌های آنان را نقش بر آب کنیم.

امام جمعه دلوار گفت: امروز مطالبه مردم از دولت و دیگر دستگاه‌های نظام اسلامی آن است که اگر وزیر و مدیری در سال‌های اخیر نتوانسته کارنامه خوب و مورد قبولی از خود ارائه نماید، بدون کمترین درنگ و اغماضی، یک نیروی باانگیزه، دلسوز، انقلابی و کاردان را جایگزین وی نماید و فرصت‌ها را مغتنم بشمارد.

وی اظهار داشت: نکته دیگری که دولتمردان ما باید به آن توجه داشته باشند، بستن گلوگاه‌های فساد در دولت اعم از بانک‌ها، گمرکات، بنادر، مناطق آزاد، و سایر گلوگاه‌های فساد و شدت بخشیدن به کنترل و نظارت و بازرسی‌ها مقدم بر برخورد قضایی است و همه تلاش‌ها باید به این جهت سوق داده شود که اصلا فسادی اتفاق نیفتد تا دستگاه قضایی مجبور به کشف و برخورد با مفسدان شود.

زاهددوست افزود: از دیگر مطالبات مردم، برخورد قاطع با مفسدان اقتصادی و سوءاستفاده کنندگان است مردم از قوه قضاییه انتظار برخورد انقلابی و قاطع با اخلال گران در اقتصاد و امنیت کشور را دارند و به هیچ وجه مماشات را نخواهند پذیرفت.

امام جمعه دلوار اضافه کرد: مسئولین ظرفیت‌های داخلی کشور را باور کنند، زیرا نسخه شفابخش درد‌ها و آلام کنونی جامعه بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی است.

وی بیان کرد: مقامات آمریکایی تصور می‌کنند که هرچه فریاد خود را نسبت به سایر دولت‌ها و ملت‌ها بلندتر کنند، طرف مقابل مجبور به تسلیم و کرنش می‌شود و می‌توانند از آن‌ها امتیازاتی بگیرند.

زاهددوست ادامه داد: بعد از لفاظی‌ها و تهدیدات مکرر آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی، رئیس جمهور ناقص العقل آمریکا در چرخشی غیرمنطقی پیشنهاد مذاکره مستقیم و بدون پیش‌شرط را به مقامات کشورمان داد و به خیال خودش می‌خواهد مدل کره شمالی در ایران هم پیاده کند.

وی خاطرنشان کرد: خیلی ساده اندیشی است اگر تصور کنیم که آقای ترامپ بدنبال مذاکره یا برداشتن تحریم‌های ایران است، ترامپ با پیشنهاد مذاکره مستقیم با ایران اهدافی را دنبال می‌کند از جمله اینکه بدنبال یک جنگ روانی بین المللی علیه کشورمان است.

امام جمعه دلوار اضافه کرد: بعد از جریان برجام ترامپ در دنیا حتی در بین هم پیمانان خود در انزوا به‌سر می‌برد، در افکار عمومی بین‌المللی او را با نگاه یک مجرم می‌بیند که به اساسی‌ترین تعهد یک کشور که محصول دو سال مذاکره بوده، پشت پا زده است.

وی افزود: در این شرایط به‌دنبال این است مقامات کشورمان را مجبور به موضع گیری کند و با ایجاد موجی از عملیات روانی، اگر مقامات کشور ما با موضع ترامپ موافقت می‌کنند در عرصه بین الملل خود را برنده نزاع لفظی با ایران نشان می‌دهد و القاء می‌کند که ایرانی‌ها از ترس عملی شدن تهدیدات آمریکا تن به مذاکره با آمریکا دادند.

زاهددوست تصریح کرد: اگر مسئولین کشور ما با رعایت مصلحت کشور، با مذاکره مخالفت کنند، به افکار عمومی بین‌المللی بگوید که آمریکا آماده مذاکره با ایران بود، اما ایران تن به مذاکره نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف ترامپ از پیشنهاد مذاکره، تنش و اختلاف را بین ملت ایران افزایش دهد، افزود: طبعا در ایران نگاه‌ها و سلایق متفاوتی وجود دارد، نسبت به این پیشنهاد ترامپ هم دیدگاه‌ها متفاوت است.

امام جمعه دلوار گفت: برخی هنوز هم این ذهنیت غلط برایشان وجود دارد که مسائل و مشکلات کشور از طریق مذاکره با آمریکا و چشم دوختن به غرب حل خواهد شد، لذا ترامپ و آمریکایی‌ها با ارائه پیشنهاد مذاکره مستقیم بدنبال این هستند که در میان ملت ایران، بین نخبگان و تأثیرگذاران بر قدرت اختلاف ایجاد کنند و این مسأله را تبدیل به یک مسأله امنیت ملی برای ایران کنند.

وی اظهار داشت: ادبیات تهدیدآمیز ترامپ وحدت‌بی‌نظیری را در بین ایرانیان به‌وجود آورده بود. وضعیتی که حتی کسانی‌که دل در گرو این نظام نیز نداشتند به این نتیجه رسیدند که بایستی در برابر تهدیدات ترامپ مقاومت کرد، اما حالا ترامپ تاکتیک خود را برای مقابله با ایران تاکتیک خود را تغییر داده، همه باید مواظب باشیم.

انتهای پیام/م

لزوم برخورد انقلابی و قاطع با اخلالگران در اقتصاد و امنیت کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.