سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نصب ۳۵۰ کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی فسا

فرماندار ویژه فسا از نصب ۳۵۰ کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سلیمان کرمی فرماندار ویژه فسا در همایش استانی سازگاری با خشکسالی و مدیریت بحران، از نصب ۳۵۰ کنتور هوشمند در چاه‌های کشاورزی و انسداد و پر کردن ۴۵ حلقه چاه کشاورزی غیر مجاز در سال گذشته در مقابله با خشکسالی و تنش آبی و مصرف بهینه آب در فصل کشاورزی در سطح شهرستان فسا خبر داد

وی افزود: با پیگیری‌های که صورت گرفت تا پایان امسال ۲۵ حلقه چاه کشاورزی غیر مجاز دیگر در سطح شهرستان فسا مسدود و پر خواهد شد و ۱۳۰ حلقه چاه کشاورزی نزدیک به چاه آب شرب تا پایان سال به کنتور هوشمند مجهز خواهند شد.

کرمی ادامه داد: در شهرستان فسا ۲۸۰۰ حلقه چاه کشاورزی وجود دارد که ۲۲۰۰ حلقه آن فعال است.

کارشناس ارشد منابع طبیعی و آبخیزداری فارس هم در این همایش از ساخت بیش از ۶۰ طرح خیر ساز در زمینه ساخت و اجرای طرح‌های آبخیز داری در سال گذشته در استان خبر داد.

موسوی با بیان اینکه سالانه بیش از چهار و نیم میلیارد متر مکعب آب به صورت روان آب‌های سطحی از استان خارج می‌شود افزود: برای کنترل و مدیریت این روان آب‌ها ساخت بیش از ۳۲ طرح سازه‌ای در دستور کار و در حال اجرا ست.

شریفی رئیس برنامه ریزی اقتصادی آب منطقه‌ای فارس هم با اشاره به برداشت سالانه ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب غیرمجاز از چاه‌های مجاز و وجود ۷۰ هزار حلقه چاه آب مجاز و ۲۰ هزار حلقه چاه آب غیر مجاز در استان گفت: پارسال با انسداد بیش از دو هزار و ۲۴۸ حلقه چاه غیر مجاز با همکاری دستگاه قضایی، بیش از ۹۰ میلیون متر مکعب آب در استان صرف جویی شد.

پنجمین همایش استانی سازگاری با خشکسالی و مدیریت بحران با هدف بررسی وضیعت آب شرب و آب‌های زیر زمینی و راهکار‌های حفاظت از منابع آب در بخش کشاورزی با حضور ادارات مرتبط با آب و دهیاران شهرستان‌های فسا و سروستان در فسا برگزار شد.

شهرستان فسا در ۱۴۰ کیلومتری جنوب شرق شیراز است.
انتهای پیام/ر

همایش استانی سازگاری با خشکسالی و مدیریت بحران در فسا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.