سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دولت آمریکا برای پیدا کردن خانواده‌های فرزندان مهاجران درخواست کمک کرد

دولت آمریکا برای بازگرداندن کودکانی که در مرز مکزیک از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند دچار مشکل شده و درخواست کمک کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دولت آمریکا روز پنجشنبه به یک قاضی دادگاه فدرال اعلام کرد: داوطلبان و گروه‌های غیرانتفاعی باید به جای مقامات دولتی برای اسکان دوباره‌ی خانواده‌هایی که در مرز مکزیک و آمریکا از فرزندانشان جدا و اخراج شدند اقدام کنند.

دولت آمریکا این پیشنهاد را در دادگاه فدرال «سن دیگو» که به پرونده جدایی ۲۵۰۰ خانواده از یکدیگر رسیدگی می‌کند، مطرح کرد.

با اینکه ۱۹۰۰ کودک یا به خانواده هایشان بازگردانده شدند یا مشکلشان به شکل دیگری حل شد، فرزندان ۴۰۰ خانواده که دیگر در آمریکا نیستند هنوز بلاتکلیف مانده اند.

اتحادیه آزادی مدنی آمریکا اعلام کرده است مسئولیت پیوند دادن خانواده‌هایی که از فرزندانشان جدا شده اند بر عهده دولت آمریکا است که منابع غنی تری نسبت به تمام داوطلبان و گروه‌های غیرانتفاعی دارد.

گفته می‌شود دولت آمریکا آدرس ۱۲۰ خانواده‌ای که از فرزندانشان جدا و اخراج شده اند را ندارد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا سیاست «مدارای صفر» را برای مقابله با ورود مهاجران به این کشور در پیش گرفته است که انتقاد بین المللی گسترده‌ای در پی داشته است. یک قاضی آمریکایی به دولت دستور داده بود تا ۲۶ ژوئیه کودکانی را که از خانواده هایشان جدا کرده است به آن‌ها بازگرداند، اما دولت نتوانست این کار را انجام دهد. دولت ترامپ پس از اینکه انتقادات بین المللی علیه سیاست مهاجرتی او بالا گرفت جدا کردن خانواده‌ها از فرزندانشان را پایان داد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.