سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر ارشاد در زاهدان مطرح کرد؛

اگر بودجه ای هست نباید تنها در تهران مصرف شود

سید عباس صالحی گفت: اگر بودجه داریم نباید آن را فقط در تهران مصرف کنیم بلکه باید بخشی از بودجه را به مرور و به شکل توسعه‌ای به طرف استان‌ها ببریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید عباس صالحی وزیر ارشاد شامگاه پنج شنبه در دیدار با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه که در  سالن اجتماعات اداره کل ارشاد سیستان و بلوچستان برگزار شد اظهار داشت: دولت باید برای هنر ارزشگذاری کند چون نمی‌توان برای ارتقای فرهنگ و هنر به مدت طولانی متصل به ناف دولت‌ها بود.

وزیر ارشاد ادامه داد: دایره گستردهای در حوزه فرهنگ و هنر ایران داریم که جزو افتخارات کشور ما به حساب می آید و هنر، شعر، موسیقی و غیره جزیی از وجود ما به شمار می‌رود که بدون آن نمی‌توانیم تنفس کنیم.

وی با بیان اینکه قبلا مرکز ایران مرکز خلاقیت بوده است تصریح کرد: امروزه بخش زیادی از خلاقیت‌های ایران در استان‌های ایران است به همین دلیل نباید خلاقیت‌های مهم و اساسی را صرفا در مرکز ببینیم، شعار «ایران فقط تهران نیست» یک شعار واقعی است و اگر بودجه داریم نباید آن را فقط در تهران مصرف کنیم بلکه باید بخشی از بودجه را به مرور و به شکل توسعه‌ای به طرف استان‌ها ببریم چون تهران به اندازه کافی در مصرف بودجه پرخوری داشته است.

وی با اشاره به تفاهم‌نامه فرهنگی که بین وزارت ارشاد و استانداری سیستان و بلوچستان به امضا رسید گفت: طبق این تفاهم نامه مقرر شد با حمایت‌های استانداری  و همکاری وزارت ارشاد به دنبال برطرف کردن مشکلات هنرمندان باشیم.

صالحی بیان کرد: در این تفاهم نامه پاره‌ای از زیرساخت‌ها لحاظ شد که ایجاد خانه هنرمندان و توجه به خانه مطبوعات در تفاهم‌نامه منعقد شد همچنین حمایت از روزنامه‌های دو زبانه نیز مدنظر قرار است همچنین در حوزه عکس و هنرهای تجسمی قرار است تا امکان حمایت از جشنواره عکس نگاران پدید آید و در استان ادامه پیدا کند.

وی گفت: سیستان و بلوچستان فرصت‌های تاریخی، طبیعی و انسانی فراوانی دارد اما متاسفانه از این استان برای مردم تصویر خوبی ارائه نشده است به همین دلیل عکاسان باید به میدان بیایند تا از سیستان و بلوچستان تصویر درستی ارائه دهند تا تصاویر نادرستی که در مورد این استان در ذهن مردم باقی مانده کم رنگ شود.

وزیر ارشاد از تدوین بانک اطلاعاتی هنرمندان خبر داد افزود: بانک اطلاعاتی هنرمندان مقدمه‌ای برای شناسایی هنرمندان خواهد بود همچنین از طریق فرهنگ و هنر ایران با برپایی نمایشگاه‌های هنری در کشورهای همسایه می‌توانیم دیپلماسی خودمان را با کشورهای همسایه قوی‌تر کنیم.

صالحی ادامه داد: پارسال حدود 100 سالن سینما در کشور  احداث شده که احداث 120 سینما برای امسال در دستور کار قرار دارد همچنین  رسانه‌های تصویری و مجازی و شبکه‌های اجتماعی و خبرگزاری‌ها امروزه رقیب رسانه‌های کاغذی شده‌اند اما در سیستان و بلوچستان روزنامه‌هایی که به دلیل ماده 16 مجوز فعالیتشان لغو شده دوباره فعالیت خود را شروع می‌کنند.

انتهای پیام/ب

صحبت های وزیر ارشاد در زاهدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.