سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توسعه متوازن در روستا‌های مازندران

دیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ها ودهیاری‌های مازندران گفت: برخی اوقات اجرای طرح هادی، روستا‌های استان را از حالت روستایی خارج می‌کند و باید توسعه متوازن در روستا‌ها پی ریزی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،واحدی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌ها ودهیاری‌های مازندران با اشاره به اینکه تبدیل روستا‌های بزرگ به شهر‌ها از روی کارشناسی و اقدامی اجتماعی- فرهنگی نبوده ودرآینده ممکن است صدمات بسیاری به استان وارد کند، گفت: هنوز بسیاری از زیرساخت‌ها در روستای بزرگ فراهم نبوده که به دلیل درخواست‌های سیاسی نمایندگان و برخی مدیران، این روستا تبدیل به شهرمی شود، دریغ از اینکه ازحداقل خدمات و تاسیسات شهری برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه تبدیل روستا‌های بزرگ به شهر‌های جدید، در واقع بافت روستایی را از بین می‌برد، افزود: این اقدام مسئولان سیاسی سبب می‌شود که بافت بکر روستا‌ها با تبدیل شهر‌های جدید درمعرض تخریب جدی قرار گیرد.

واحدی گفت: این سازمان قصد دارد با اعمال اقدامات قانونی، جلوی ساخت و ساز‌های بی رویه را در شهر‌ها و روستا‌ها بگیرد.

محمودزاده کارشناس مشاوردفترامور روستایی استانداری مازندران نیز با اشاره به اینکه بیش ازهزار و ۸۰۰ دهیاری دراستان فعالیت می‌کنند، گفت: باید نظارت بیشتر برفعالیت‌های دهیاری‌ها داشته باشیم تا این گونه کاستی‌ها را به حداقل برسانیم.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت کاربری‌ها در روستا‌ها، افزود: برخی اوقات اجرای طرح هادی، روستا‌ها را از حالت روستایی خارج می‌کند و باید توسعه متوازن در روستا‌ها پی ریزی شود.
انتهای پیام/آ


نابودی بافت روستا‌ها با سیاست‌های اشتباه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.