نظارت بر ساخت و ساز خارج از بافت روستا‌ها به شرکت تعاونی دهیاری‌ها واگذار شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، رستمی مدیرکل دفترامورروستایی استانداری مازندران با تآکید برتقویت نظارت بر دهیاری‌ها در ساخت و سازها، گفت: به دلیل گستردگی مناطق و روستا‌ها وهمچنین نظارت نامناسب بر این بخش، تفاهم نامه‌ای میان امور روستایی، معاونت عمرانی استانداری و سازمان همیاری امضا و این نظارت‌ها به شرکت تعاونی دهیاری‌ها واگذار شده است.

وی افزود: قانونگذار اجازه نظارت بر ساخت و ساز‌ها را به وزارت کشور سپرده است و معاونان عمرانی استانداری‌ها هم درباره ساخت و ساز‌های خارج از بافت روستا و خارج ازحریم روستا تصمیم می‌گیرند.

رستمی گفت: جرایم کمیسیون درداخل بافت روستا به حساب دهیاری‌ها و در خارج از بافت روستا به حساب سازمان همیاری واریز می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مازندران افزود: جرایم کمیسیون اگر توسط شرکت تعاونی‌ها صورت گیرد جریمه به حساب خزانه واریز و بر مبنای کوشش شرکت‌های تعاونی سهمی بعنوان مبلغ ثابت وسهمی هم بعنوان مبلغ کوششی به حساب شرکت تعاونی‌ها واریز می‌شود.

وی گفت:افزایش ماندگاری در روستاها، ایجاد اشتغال در مناطق روستایی، افزایش بهداشت، فراگیرکردن آموزش، فرهنگسازی، فراهم کردن شرایط مهاجرت معکوس با استفاده از بررسی‌های میدانی اثرگذار، از راهکار‌های قابل طرح برای کاهش حاشیه نشینی و توسعه روستا‌ها به شمار می‌آیند.

استان مازندران با ۲۴ هزار کیلو مترمربع وسعت، بیش از ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که حدود نیمی از آن‌ها درمناطق روستایی زندگی می‌کنند.


انتهای پیام/آ


ساخت و ساز در بافت روستایی با نظارت دهیاری‌ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.