سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندارجیرفت؛

وزارت آموزش وپرورش به جنوب کرمان بیشتر توجه کند

فرماندار جیرفت با اشاره به محرومیت ادامه دار درجنوب کرمان خواستار توجه بیشتر وزارت آموزش وپرورش به مشکلات دانش آموزان جنوب کرمان شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  احمد امینی روش فرماندار شهرستان جیرفت گفت: جنوب کرمان دارای ظرفیت‌های فراوان می‌باشد، اما هنوز نتوانستیم محرومیت را از این منطقه برداریم و دولت باید نگاه ویژه‌ای به این منطقه داشته باشد.

وی افزود: آموزش و پرورش در جذب خیرین مدرسه ساز تلاش فراوانی کرده است اما ما فضای آموزشی در خور و شان دانش آموزان جنوب کرمان نداریم و امید است نگاه ویژه وزارت آموزش و پرورش منشا تحول باشد.

امینی روش با بیان اینکه چالش و کمبود‌های شهرستان جیرفت در بحث امکانات رفاهی و آموزشی برای دانش آموزان زیاد است تصریح کرد:کمبود فضای آموزشی٬کمبود فضای ورزشی، مشکلات آزمایشگاهی، کمبود نیروی خدماتی و ... از چالش‌های های آموزش و پرورش جنوب کرمان است.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه  یکی دیگر از چالش‌ها نیرو‌های شرکتی است که مشکل این افراد باید برطرف شود اظهارداشت:  کم توقع‌ترین قشر معلمان هستند دولت باید توجه ویژه‌ای به معلمان داشته باشد.

امینی روش تصریح کرد:دانش آموزان این منطقه به اندازه دیگر دانش آموزان کشور از نظر امکانات آموزشی و رفاهی بهره‌ای نمی‌برند وزارت آموزش و پرورش توجه بیشتر به دانش آموزان جنوب کرمان را مد نظر قرار دهد.

احمد اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان محرومیت‌ها و نیاز‌های دانش آموزان جنوب کرمان گفت:60 مدرسه شبانه روزی با ۹ هزار دانش آموزان در جنوب کرمان با مشکلات زیادی مواجه هستند و تجهیزات آموزشی که بروز نیستند.

وی افزود: امید است امسال آغاز سال تحصیلی خوبی داشته باشیم و با سال‌های قبل بسیار متفاوت باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش کرمان با اشاره به اینکه در بحث ثبت نام مشکلی نداشتیم تصریح کرد:هروقت آموزش و پرورش در راس همه برنامه‌ها قرار گرفت دغدغه ما کمتر می‌شود و آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند با کیفیت کار را پیش ببرد و همه مسئولان باید برای رفع مشکلات همکاری کنند.

همچنین مجید امیر تیموری مدیر آموزش و پرورش جیرفت در این جلسه رفع مشکل مسکن فرهنگیان، راه اندازی شعبه‌ای از دانشگاه فرهنگیان واستقلال آموزش و پرورش شهرستان از استان را از وزیر آموزش و پرورش خواستار شد.

یحیی کمالی پور نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: معاون نوسازی مدارس ۵۰۰ میلیون تومان برای وسایل سرمایشی و آبسردکن برای مدارس جیرفت و عنبرآباد اختصاص دادند.

وی افزود:با توجه به اینکه یک میلیون جمعیت در جنوب کرمان قرار دارد که یک سوم جمعیت استان را به خود اختصاص داده است با مشکلات زیادی مواجه است و مشکل رفع و رجوع فرهنگیان برای حضور در اداره کل با مشکلات زیادی مواجه است و خیلی از عزیزان ما در این مسیر بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست دادند و ما خواستار استقلال آموزش و پرورش جنوب از استان کرمان هستیم.

کمالی پور گفت:مشکل نیروهای قراردادی ،شرکتی،روزمزد را رفع کنید و تیمی را تشکیل دهید تا مشکلات عدیده فرهنگیان ما را برطرف کند.

نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اکثر مدارس ما فاقد حصار،سرویس بهداشتی و امکانات رفاهی هستند و این در خور دانش آموزان جنوب کرمان نیست و درخواست داریم مشکل اراضی دردست  واگذاری فرهنگیان برطرف شود.

یحیی کمالی پور اظهار کرد:هزارو ۴۲۰ روستا در جیرفت و عنبرآباد داریم و بچه های زیادی بدون سرپناه و بدون سیستم آموزشی مجهز،  به تحصیل مشغول هستند .

وی تصریح کرد:آموزش عشایری این منطقه به مرز تعطیلی رسیده است است که باید در اولین فرصت این مشکلات برطرف شود.

انتهای پیام/ح

ضرورت توجه وزارت آموزش وپرورش به دانش آموزان جنوب کرمان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.